Alert

Hoe afgeraken van ongewenst abonnement op beterprijs.be?

12 mei 2017
beterprijs

12 mei 2017
Een telefoontje gekregen van Beterprijs.be? Wij leggen uit wat je best doet om zeker te zijn dat je niet ongewenst vasthangt aan een jaarabonnement van € 99 op deze website voor kortingsbonnen.

Via de klachtenbox op onze website krijgen we momenteel veel dossiers binnen over de activiteiten van de website Beterprijs.be.

Wat is er aan de hand?

De werkwijze van dit bedrijf is als volgt:  

  • De Nederlandse firma achter deze website belt je blijkbaar ongevraagd op.
  • Na het gesprek krijg je een e-mail met een login en wachtwoord voor een proeftoegang van 14 dagen op hun website met kortingsbonnen.
  • Vervolgens ontvang je een factuur van € 99 voor een jaarabonnement op de dienst.
  • Bij niet-betaling van de factuur volgt er al snel een nieuwe factuur verhoogd met kosten en laattijdigheidsintresten, contactname door een incassobureau,…

Heb je ongevraagd een aanbod ontvangen van Beterprijs? Had je aan de telefoon duidelijk gemeld dat je dit niet wenste? Of was het gesprek onduidelijk? Dan is er sprake van een frauduleuze afgedwongen verkoop.

Ons advies

  • Om te vermijden dat je ongevraagde commerciële telefoontjes ontvangt van bedrijven, kun je je eventueel inschrijven op de website Bel-Me-Niet-Meer.be.
  • Als je een telefoontje van de firma Beterprijs.be ontvangt en geen interesse hebt in een dergelijke dienst van kortingsbonnen, maak dit meteen heel duidelijk of beëindig gewoon het gesprek.
  • Ontvang je toch ongevraagd de e-mail met toegangscodes voor de proeftoegang op Beterprijs.be? Meld dan binnen de 14 dagen aan het bedrijf dat je dit niet wenste via de klachtenbox op onze website. Daarmee wordt er een e-mail naar Beterprijs.be gestuurd, mét onze naam eronder om je klacht extra kracht bij te zetten. Deze dienst is gratis voor iedereen.

    Klacht indienen via Test-Aankoop

  • Word je onder druk gezet door een incassokantoor om te betalen? Geef hier niet aan toe. Contacteer onze advocaten om je bij te staan (gratis voor onze abonnees) via 02 892 37 05 of via de klachtenbox op onze website.

    Laat je bijstaan door onze 50 advocaten