Gedaan met SFAM... en ook met Hubside

Wat is SFAM?
SFAM is een Frans bedrijf dat gespecialiseerd is in verzekeringen voor multimedia-apparatuur en dat voornamelijk verzekeringspolissen aanbood voor aankopen in Switch-winkels en Hubside, maar ook voor aankopen in Fnac en Vanden Borre.
Stroom van klachten tegen SFAM
Onze juridische dienst ontving honderden klachten over dit bedrijf. Consumenten sloten, vaak zonder het te beseffen, verzekeringen (en andere diensten) af met een domiciliëring, en hun bankrekeningen werden elke maand gedebiteerd zonder mogelijkheid om het contract te beëindigen, omdat Switch en SFAM zichzelf zo goed als onbereikbaar maakten.
Na onze tussenkomst bij de toezichthoudende autoriteit voor financiële diensten (FSMA) werd het Switch verboden om SFAM-producten in België op de markt te brengen.
Ook in Frankrijk namen de klachten en procedures toe, wat uiteindelijk fataal bleek voor SFAM.
Wat als SFAM je heeft opgelicht?
Als je een van de vele klanten bent die het slachtoffer is geworden van de onterechte automatische incasso's van SFAM is de kans dat je je geld terugkrijgt erg klein. De enige stap die je kunt nemen, is je schuld aangeven op dit adres: www.sfam-lj.fr op het crediteurengedeelte.
Let op de deadline: je moet je claim uiterlijk 12 juli 2024 indienen als je in Frankrijk woont of uiterlijk 12 september als je buiten Frankrijk woont.
Hubside wordt ook opgedoekt
Met de gedwongen liquidatie van de Indexia-holding op 22 mei (opnieuw door de Rechtbank van Koophandel in Parijs) is het ook gedaan met de Hubside-winkels in België. Ook hier moet je, om een terugbetaling te krijgen van Hubside België, aangifte doen op hetzelfde adres: www.sfam-lj.fr.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze juridische dienst op 02 542 32 00.