Nieuws

Gaele verontschuldigt zich

05 april 2019

05 april 2019
Met onze actie Gaele willen we het leven van de consument gemakkelijker maken. We zijn voor sommigen echter te ver gegaan in onze ‘ontzorging’ en hebben hen verrast. We willen deze mensen geruststellen en ondernemen momenteel actie.

Heeft Gaele, de onafhankelijke energiemakelaar in samenwerking met Enbro, te veel actie ondernomen om het zijn klanten makkelijker te maken?

In elk geval werden een aantal deelnemers verrast. De deelnemers, die een tijdje terug een aanvraag deden om van energieleverancier te veranderen, kregen onlangs een concreet aanbod voor een nieuw energiecontract. Het voorstel werd gedaan per e-mail volgens het principe van de opt-out, waarbij mensen die zich eerder registreerden nu met een enkele klik de automatische procedure tot omschakeling konden afbreken. Maar ondanks een tweede herinneringsmail waren sommige deelnemers duidelijk verrast en reageerden zij niet op tijd.

Namens onze partner Enbro willen wij ons verontschuldigen voor deze onduidelijkheid. We doen er alles aan om dergelijk voorval niet meer te laten gebeuren in de toekomst.

Intussen volstaat een eenvoudig telefoontje naar Gaele om het contract bij Mega te annuleren .

BEL GAELE OP 02 899 04 68  

In alle vertrouwen

Met onze actie Gaele trachten we het leven gemakkelijker te maken voor zij die niet regelmatig de tijd nemen om energieleveranciers te vergelijken. Je kunt immers heel wat geld besparen door regelmatig jouw huidige energieleverancier onder de loep te nemen.

Door een continue opvolging van de markt en de aanbiedingen van leveranciers garandeert Gaele haar klanten goede energieprijzen in overeenstemming met de markt. Ook neemt ze de bijhorende administratieve taken voor haar rekening die bij een omschakeling horen.

Met deze actie willen wij het leven van de consument vergemakkelijken en zeker niemand dwingen om een contract aan te gaan; we noemen onszelf niet voor niets Test Aankoop.

Daarom hebben wij aan onze partner Enbro gevraagd duidelijker te communiceren alsook de huidige procedure te herzien.

Nog meer beschermingsmaatregelen

Volgens de reeds bestaande procedure met de opt-out hebben de personen, die het aanbod ontvangen om van leverancier te veranderen, 14 dagen de tijd om dit voorstel te weigeren met een eenvoudige klik in de e-mail of per telefoon.

Mensen die niets doen, ontvangen nadien een welkomstmail van hun nieuwe leverancier, waarna zij opnieuw 14 dagen de tijd krijgen om dit aanbod te weigeren.

We hebben onze partner Enbro echter gevraagd om alle onduidelijkheden in de toekomst weg te nemen, door de keuze voor de deelnemers te verbeteren (bv. door de mogelijkheid te geven om te kiezen voor het opt-in-systeem). Hierbij zou maximaal worden vermeden dat de deelnemers kansen zouden laten liggen, doordat ze hun mailbox minder vaak raadplegen.  

Meer weten over Gaele?

Op de website van Gaele vind je alle gedetailleerde informatie terug over de actie en hoe je kunt deelnemen.

Naar Gaele

Community