Terug

Werken verkeerd uitgevoerd

Closed Openbaar

Ghistelinck Deinze

Start een klacht

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

M. C.

Naar: Ghistelinck Deinze

29/01/2025

a. Vriespastillen • Eén van de vervangen vriespastillen is omgekeerd gemonteerd, wat een duidelijke koelvloeistoflek veroorzaakt. b. Gebrek aan correcte montage • Turbobuis: Niet correct bevestigd, met ontbrekende bouten aan zowel de turbine als richting de intercooler. • Kabels en kabelbomen: Deze zijn op een slordige en incorrecte manier tussen andere onderdelen gefriemeld in plaats van gemonteerd op de door de constructeur voorziene wijze. Bovendien zijn er haken afgebroken. • Waterleiding: Deze is bovenaan vastgemaakt met een kabelbinder, terwijl de oorspronkelijke metalen spanband beneden bengelt aan dezelfde leiding, wat absoluut onacceptabel is. • Amateuristische werkwijze: Een beitel werd teruggevonden onder de ruitenwisserarm. c. Foutcodes Bij aankomst toonde de wagen 10 foutcodes, wat suggereert dat de wagen niet correct is uitgelezen of gereset. Momenteel blijven er 5 actieve foutcodes. 4. Schade door foutieve montage Onze analyse wijst erop dat de foutieve (omgekeerde) montage van de vriespastille vermoedelijk schade heeft veroorzaakt aan de aluminium cilinderkop, wat mogelijk een blijvende impact op het cilinderkop heeft. Mijn klacht richt zich op het volgende: • De garage biedt geen enkele oplossing of doet geen moeite om een oplossing te vinden voor de problemen met mijn wagen. • Er wordt stelselmatig geweigerd om enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. • Tot mijn grote teleurstelling is mijn wagen in slechtere staat teruggegeven dan toen ik deze oorspronkelijk bij hen afleverde.

Berichten (2)

Ghistelinck Deinze

Naar: M. C.

29/01/2025

Beste, Deze wagen is bij ons binnengekomen op vraag van u en uw klant (die de eigenaar is van de wagen en niet u). De wagen vertoonde een koelvloeistoflek. Wij hebben toen geconstateerd dat de vriespastillen dienden vervangen te worden. Hiervoor hebben wij een offerte opgemaakt aan de klant. Bij het demonteren hebben wij meerdere ontbrekende/foutieve bouten tegengekomen en bij het monteren van de vriespastilles hebben we gezien dat de contactvlakken gecorrodeerd waren en dat de cilinderkop uitgezet was (waardoor de pastilles niet voldoende afsluiten). Na consultatie van een revisiebedrijf hebben wij 1 pastille extra en omgekeerd gemonteerd als poging om het lek alsnog te dichten (wat niet is gelukt). De omgekeerde pastille kan geen schade veroorzaken aan de cilinderkop. In samenspraak met de klant is toen beslist om geen verdere kosten aan de wagen te maken. De klant heeft op uw vraag de wagen terug naar u (de verkoper en niet de eigenaar) gebracht om deze terug over te kopen. De klant heeft deze wagen recentelijk bij u aangekocht en is op uw aangeven bij ons gekomen om de werken te laten uitvoeren. Was er al een vermoeden van een achterliggend probleem? Ik neem aan dat u een jaar garantie hebt gegeven aan uw koper? Op deze manier kan uw klant reeds geholpen worden. Met vriendelijke groeten, Ghistelinck Deinze Ghistelinck Autobedrijven nv Hoofdzetel - F. Rooseveltlaan 165 - 8790 Waregem Waregem - Kortrijk - Moeskroen - Oudenaarde - Deinze - Menen - Eke - Deerlijk - Lochristi Tel: +32 (0) 56 620 810 www.ghistelinck.com Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 29 januari 2025 9:00 Aan: Ghistelinck Deinze Deinze@Ghistelinck.com Onderwerp: Werken verkeerd uitgevoerd You don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

M. C.

Naar: Ghistelinck Deinze

04/02/2025

Geachte, Dank u wel voor uw reactie. Het blijft belangrijk te benadrukken dat, hoewel er veel discussie is over de eigendom van de wagen, dit uiteindelijk niet relevant is voor de kwestie die zich heeft voorgedaan. Het feit is dat de wagen voor een herstelling is binnengebracht, maar de uitgevoerde werkzaamheden niet naar behoren zijn uitgevoerd. Er is niet alleen sprake van ontbrekende bouten, maar ook van een onzorgvuldige montage en werkmethodes. Na de werkzaamheden is de wagen met een factuur van €1500 aan de klant teruggegeven, waarbij de klant vervolgens meldde dat de wagen bij het rijden verder begon te lekken, stotteren en uiteindelijk stilviel. Dit gebeurde niet vóór de werkzaamheden in uw garage. Dit maakt het des te problematischer. Het meest verontrustende is het gebrek aan klantgerichte service, de afwezigheid van oplossingen en de weigering van verantwoordelijkheid, opvolging en samenwerking van uw kant. Als gevolg hiervan hebben wij, op verzoek van de klant, besloten een deskundige aan te stellen om zowel de wagen als de factuur te laten onderzoeken. Wij hopen dat er alsnog een oplossing komt voor de klant en dat er een constructieve samenwerking tot stand kan komen. Graag ontvangen wij uw verdere voorstel om deze situatie op een eerlijke en professionele manier op te lossen. Met vriendelijke groet, Cerstin


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform