Terug

Weigeren fiets te herstellen in oorspronkelijke staat

Closed Openbaar

TC velofix

Start een klacht

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

Y. V.

Naar: TC velofix

26/09/2025

Beste, op 16/8/25 kwam mijn fiets naar u voor het vervangen van de banden en de remmen (indien nodig). Na het vervangen van de banden en remmen waren er plots problemen met de naaf. Uit de facturen die in pas achteraf kreeg blijkt dat de versnellingskabel en de naaf zijn geopend, gesmeerd, gepoetst,... hierna begonnen de grote problemen, 2 keer na elkaar begeeft de naaf het. 2 keer zogezegd onze schuld. Bij binnenbrengen van de fiets ondervonden wij echter geen enkel probleem. U heeft versnellingen afgesteld, toen ging schakelen moeilijker, nadien helemaal niet meer en werd de fiets onbruikbaar. 2 dagen voor de start van het schooljaar val ik zonder 'mijne auto', kinderen geraken niet tijdig op school, alles is een grote puinhoop. Uw oplossing is de fiets helemaal te verbouwen, dit met de kosten(385 euro) voor ons. Denk dat we hier al op 450 euro zitten en onze fiets niet te gebruiken is. Onze nieuwe banden en remmen zouden ons dus heel duur vallen, nl 835euro) Wanneer wij niet willen meestappen in dat verhaal weigert u resoluut onze fiets nog te herstellen. Wij krijgen onze fiets dan ook schaamtelijk terug. Onbegrijpelijk voor iemand die zijn naam deze schande aan doet. Wij zenden dan ook de factuur voor het herstellen in oorspronkelijke staat door naar u.

Berichten (1)

TC velofix

Naar: Y. V.

05/10/2025

Beste Wij wensen te reageren op uw klacht. Bij de eerste afspraak werd er mondeling een raming gemaakt voor banden, remmen, lamp en onderhoud zoals de klant toen wenste. Tijdens de herstelling kwamen bijkomende problemen aan het licht, die telkens duidelijk met de klant besproken en vooraf goedgekeurd zijn. Tijdens het verdere traject werd vastgesteld dat ook de versnellingsnaaf ernstige slijtage vertoonde. Deze werd vervangen, maar is kort daarna opnieuw defect geraakt. Hierna informeerde de klant ons dat de versnellingsnaaf al 3 maal defect is geweest nog voor dat deze bij ons in herstelling was gekomen. Als reactie hierop hebben wij de fabrikant van de naaf gecontacteerd die ons kon informeren dat deze fiets een andere, sterkere naaf moest hebben. Ook dit is aan de klant gecommuniceerd. Vervolgens hebben wij een duidelijke offerte opgemaakt met een sterkere naaf die verdere problemen zou vermijden. De klant heeft dit voorstel geweigerd en wensten dat wij de kosten van de naaf, rem en één werkuur zouden terugbetalen (€200,10). Vervolgens informeert de klant ons per mail dat ze uitkijken naar een nieuwe fiets. Enkele weken later ontvingen wij een kopie van een factuur van een herstelling die elders werd uitgevoerd . Niet enkel is deze factuur hoger dan onze eerdere offerte, maar ook nog blijkt dat de naaf die nu al meerdere malen defect is gegaan opnieuw is geïnstaleerd. Wij wensen te benadrukken dat wij steeds correct hebben gehandeld, transparant hebben gecommuniceerd en reeds een volledige terugbetaling hebben uitgevoerd van de niet geïnstaleerde onderdelen. Wij kunnen dan ook niet verantwoordelijk worden gesteld voor herstellingen die nadien op initiatief van de klant door een andere partij zijn uitgevoerd. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, [TomTC velofix] Op vr 26 sep 2025 om 11:01 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 06 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform