Geachte,
Ik heb uw antwoord van 1 oktober 2025 via Test Aankoop ontvangen en ik wijs uw stelling dat mijn melding van wanprestatie en contractbreuk "totaal niet relevant" is, formeel van de hand.
U stelt in uw reactie dat "Er werd hun wel degelijk telefonisch medegedeeld dat we deze week nog een nieuwe datum gingen geven. We hebben 2 maal telefonisch contact proberen te maken." Ik kan deze bewering absoluut niet bevestigen. Ik moet helaas vaststellen dat de feiten wijzen op een ernstige weigering tot communicatie van uw kant, wat het vertrouwen onherstelbaar heeft geschaad:
Gebrek aan Communicatie en Onjuiste Claims
Gebrek aan Informatie bij Annulering: De eenzijdige annulering op 25 september 2025 ontving ik per e-mail zonder enige opgave van de reden (personeelsgebrek). Dit is niet alleen onprofessioneel, het is onbegrijpelijk dat u dit niet direct duidelijk heeft gecommuniceerd.
Onjuiste Claim over Telefonisch Contact: De bewering dat u ons "wel degelijk telefonisch medegedeeld" heeft, is pertinent onwaar. Ik heb geen enkel telefoontje of bericht van u ontvangen, ondanks mijn herhaalde pogingen via verschillende telefoonnummers. Ik heb mijn telefoonlogboeken nagekeken en hier is geen bewijs van een inkomende oproep of poging van uw kant te vinden. Ik eis daarom bewijs van de exacte telefoonnummers, datum en tijd van de twee zogenaamde contactpogingen.
Weigering van Schriftelijke Reactie: Ik heb binnen enkele uren na uw annulatie-e-mail geantwoord met vragen om opheldering, en de dag erna heb ik nog een mail gestuurd. Als u oprecht geïnteresseerd was in een herplanning en moeite deed, waarom zijn al mijn e-mails dan onbeantwoord gebleven? Ik heb mijn mails zowel naar het info-mailadres van uw bedrijf, de boekhouding, als het e-mailadres van de heer Verlaeckt gestuurd. Ik heb zelf alle mogelijke moeite gedaan om u te bereiken.
Gebrek aan Professionele Oplossing: U heeft geen enkele poging gedaan tot een degelijk excuus, noch een andere oplossing of vergoeding aangeboden om duidelijk te maken dat u zich excuseerde voor het ongemak. Ik heb pas een antwoord van u ontvangen nadat ik de communicatie via Test Aankoop heb opgestart. Dit toont een fundamenteel gebrek aan respect voor onze tijd en het vertrouwen dat wij in uw bedrijf hebben gesteld. In plaats daarvan ben ik beloond met stress en de moeite om u überhaupt in contact te krijgen. U heeft geen enkele poging gedaan om ons begrip te vragen voor deze situatie.
Eenzijdige Verbreking van de Overeenkomst
Door de aanhoudende weigering om te communiceren, het negeren van mijn e-mails, en het negeren van het ultimatum gesteld in mijn aangetekende brief van 26 september 2025, heb ik alle vertrouwen in uw onderneming verloren. Dit heeft geleid tot een schending van de overeenkomst en ik heb dan ook het recht om de samenwerking per direct te verbreken door uw nalatigheid. Ik heb geen enkele interesse meer in een hernieuwing van de samenwerking, aangezien dit zo moeilijk is gemaakt.
Aangezien u de schade deels erkent, is er slechts één oplossing mogelijk. Ik eis de onmiddellijke betaling van het volledige betaalde voorschot van € 3.412,45, vermeerderd met de correct berekende schadevergoeding voor de verloren verlofdagen.
Bovendien verwacht ik een schriftelijke bevestiging en excuses voor de ontstane situatie en het negeren van al mijn pogingen tot contact.
Alle verdere communicatie verloopt uitsluitend via Test Aankoop.
Met vriendelijke groeten,
Laachir Mustapha