Terug

Wanpraktijken

Opgelost Openbaar

Regionaal Hypotheek Kantoor

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: Regionaal Hypotheek Kantoor

29/09/2022

Beste,Ik had contact opgenomen met RHK in verband met een lening voor renovatie van mijn terras.Ik had in het verleden al via hen een lening gekregen om mijn appartement te kunnen kopen 4 jaar geleden.De eigenaar stelde een herfinanciëring voor omdat dit mij veel voordeliger zou uitkomen aangezien ik nu een beter loon heb dan 4 jaar geleden. Klonk heel rooskleurig en naiëf als ik was zei ik uiteraard onmiddellijk van ja. Hij vertelde mij dat de wachttijd ongeveer 4 weken zou duren. Dit was voor mij haalbaar, dus gaf ik wederom akkoord.Na 4 weken belde ik hem op om even te polsen. Hij zei mij dat hij mij wel zou bellen als hij nieuws had. Ik vroeg waarom het nu nog niet in orde was zoals hij had gezegd, hij antwoordde dat ik niet zo emotioneel moest zijn en dat hij wel ging bellen en dat het normaal is dat mensen hun facturen niet kunnen betalen als ze in een appartement woonden etc. Mijn dossier werd overigens zogezegd door de bank achteruit geschoven omdat mensen die een nieuw huis kopen veel belangrijker zijn dan mensen met een herfinancîëring.Na een week of 2 ik belde hem opnieuw.. hij schold mij uit dat ik hem niet mocht bellen voor zo'n benulligheden en dat ik moest wachten. Ik werd bang van zijn reactie, het was voor mij ook niet gemakkelijk om alles alleen te regelen aangezien ik alleenstaand ben. Elke keer ik hem belde of een mail stuurde, schold hij mij continu uit.Uiteindelijk na 2 maand bleek het dossier plots in orde te zijn en moest ik horen van de notaris dat hij hem had vertelde dat alles snel moest gaan voor mij want ik ben ongeduldig en het was al heel duidelijk dat hij nog heel wat over mij te vertellen had tegen de notaris.Toen ik bij RHK nog moest langsgaan om te tekenen, schold hij mij eerst en vooral uit dat ik niet zomaar mocht bellen en mailen om te vragen hoe het zat met mijn dossier. Toen hij mij uitleg gaf over het dossier bleek het plots dat ik 2 kredietleningen had bij record bank. Zijn uitleg was dat dit komt doordat er een stuk nog fiscaal aftrekbaar was en het ander voor renovatie niet. Ik kon daar meeleven. Hij vertelde nadien dat ik op het deel van de renovatie enkel rente moest betalen en dat ik dan na 20 jaar 23000€ in 1x moest betalen. Ik zei hem dat was helemaal niet de afspraak, dus bleek het plots nadien dat hij toch verkeerd was.Hij vertelde er toen bij dat de bank €1500 had ingehouden van de renovatielening wegens niet-gekeurd elektriciteit, dus moest ik dit opvragen bij de bank eenmaal de elektriciteit was gekeurd en goedgekeurd.Ik vroeg dit op eenmaal de keuring werd gedaan en werd goedgekeurd maar dit werd geweigerd. Ik belde RHK op omdat ik niet goed snapte wat er aan het gebeuren was, en daar vertelde een medewerker dat ik dat zelf maar moest regelen met de bank zelf. Ik werd kwaad en had de telefoon neergelegd. Dag later krijg ik een e-mail van de eigenaar dat hij mij beschuldigde van zwartwerk en dat hij hier geen rol in wilde meespelen.Hiermee heb ik zelf de bank opgebeld om te vragen wat ik moest doen, en mocht ik via hen een klacht indienen.Ik probeer nu via zo veel mogelijke omwegens iets te bereiken want hoe hij mij heeft behandeld als consument en als alleenstaande vrouw kan ik niet laten zoals het is.

Berichten (1)

Regionaal Hypotheek Kantoor

Naar: M. H.

29/09/2022

Zonet telefonisch met de klant bijgelegd.Met vriendelijke groeten,Yves Vierin


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform