Terug

Verwarming werkt niet

Closed Openbaar

van Calster

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: van Calster

16/01/2023

Beste,Ik heb uw hulp nodig in een vervelende zaak.Halverwege 2022 heeft de Fa. van Calster een volledige renovatie gedaan van de badkamer.Omdat wij ook de verwarmingsbuizen (ketel staat in badkamer) in de muur wilden wegwerken heeft een medewerker van de Fa. van Calster bij een plaatsbezoek geadviseerd om een electrische vloerverwarming te leggen, zodat de radiator in de badkamer kon worden weggehaald. Deze vloerverwarming zou ook tot in het toilet worden doorgetrokken.In de maand November 2022 werd het kouder en wilde we de vloerverwarming activeren.Echter de temperatuur kwam niet boven de 16°.De vloer werd amper warm en in het toilet bleef het zelfs koud.Ik heb de Fa. van Calster direct gecontacteerd, maar die wilde van geen enkele tussenkomst weten. Sterker nog, ze zeiden dat het onze eigen schuld was omdat we de radiator hebben laten weghalen. (zie bijlage 1) Zij hebben ons dit juist geadviseerd!!De Fa. van Calster geeft aan dat in het inspectierapport staat dat ze adviseren voor een radiator, maar in dezelfde alinea staat dat dit wordt opgevangen door vloerverwarming. Dit is hun eigen reactie (bijlage 5) Eenzelfde oplossing staat bv voor de plaatsing van een ventilator in de douche (bijlage 5 punt 7009.10.14 omkaderd) Daarna heb ik contact gehad met de Fa. Eranco die de distributie en verkoop van deze electrische vloerverwarming in België verzorgd. (bijlage 2)Met hun heb ik vele testen gedaan om te bekijken waar het probleem zit.Dit middels uitlezingen van de thermostaat, plaatsingsfoto’s en verslagen van de Fa. van Calster over de plaatsing. (bijlage 3)Bij een test moest ik de verwarming een volle week op vloerwarmte van 25° zetten. Dit resulteerde in 16 uur stroomafname per dag, waardoor ik meer dan €100.00 aan elektriciteit gebruikt heb.Daarbij kwam de temperatuur in de badkamer toch niet boven de 16°.Ook is geconstateerd dat de vloermat waarschijnlijk verkeerd is geplaatst door de fa. van Calster (geplaatst door werfleider en niet door gespecialiseerde vakman) en is de betonvloer niet voorzien geworden van de noodzakelijke vloerisolatie.De Fa. Eranco wil nu bij mij thuis langskomen om met infraroodtesten verder te onderzoeken waarbij het probleem ligt. Deze testen kosten € 350.00.Ik ben echter van mening dat deze vraag voor verdere onderzoek inclusief de testen gedragen moet worden door de Fa. van Calster. Zij weigeren echter nog steeds elke medewerking.Zij geven nog steeds aan dat vloerverwarming niet voldoende is en dat er bijverwarming geplaatst moet worden. Maar dan nog kan deze extreem lage temperatuur niet verholpen worden.Ik heb nl bijverwarming geplaatst en er was geen zichtbaar resultaat in de vorm van een hogere temperatuur.Ik heb echter op papier staan dat de Fa. van Calster heeft aangegeven dat vloerverwarming voldoende is om badkamer en toilet te verwarmen. (bijlage 4 punt 6.03 omkaderd)De nodige bewijzen heb ik in bijlage gevoegd.Mijn eis is dat de Fa. van Calster in overleg met de Fa. Eranco zorg draagt voor deugdelijke werking van de vloerverwarming of een volledig nieuwe vloerverwarming of radiatoren plaatst in badkamer en toilet.Alvast mijn dankRudolf van VelsenHeuvelstraat 623620 Lanaken

Berichten (1)

van Calster

Naar: R. V.

18/01/2023

GeachteVriendelijk verzoek kennis te willen nemen van het document in bijlage.Met vriendelijke groetenJuridische dienstTransportstraat 1A3980 Tessenderlo (BE)juridisch@vancalster-vloeren.bewww.vancalster-vloeren.be Volg ons op Bezoek onze toonzalenANTWERPENBOORTMEERBEEKGEELHASSELT


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform