Terug

Verborgen gebrek

In behandeling Openbaar

Fenetre24

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. M.

Naar: Fenetre24

28/04/2025

Geachte Op 9 november 2024 kocht ik een kip-schuifraam via uw webshop en betaalde ik er € 3.358,55 voor. Binnen de drie maanden na de levering, vertoont het product evenwel gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder opent en sluit het schuifraam niet meer op ´normale wijze. Normaliter zou het schuifraam moeten openen in één vlotte beweging hetgeen niet meer het geval is. Het naar links glijdende schuifraam moet telkens aan de linkerkant worden gelijk/parallel getrokken met de railing om het te kunnen verschuiven naar links terwijl het schuifraam zo is ontworpen dat één simpele beweging van de raamkruk naar links gevolgd door een beweging voor - en lichtjes opwaarts, het raam moet doen bewegen. Echter, dien ik mij fysiek te verplaatsen naar links teneinde het bewegende raam aan de linkerkant gelijk te trekken met zijn rechterkant (waar de kruk is bevestigd) daar het raam zich, bij het manipuleren van de kruk, asymmetrisch (ten opzichte van de railing) opent. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs daar u niet over reparatiediensten beschikt en vervanging van het product onmogelijk is zonder weer bijkomende kosten (installatiekost nieuw schuifraam, wegvoeren oude schuifraam, aanvraag vergunning, verwijdering en herplaatsing betonnen omheining in de tuin, etc.) en overlast (stof in het huis, geluidsoverlast, etc.) voor mij. Bovendien heb ik reeds twee keer tevergeefs kosten gemaakt ter herstelling van het schuifraam op uw aangeven. Dit heeft mij in totaal al 700 euro gekost. Deze wens ik uiteraard integraal terugbetaald. Indien ik binnen vijftien dagen na ontvangst van deze ingebrekestelling - in het licht van mijn wettelijke plicht als consument - geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen verdere juridische stappen te ondernemen teneinde mijn rechten beschermd te zien. Indien ik niet verplicht was om als consument een ingebrekestelling te versturen, dan was ik namelijk meteen naar de rechtbank gestapt daar ik intussen al meer dan één maand heb geprobeerd om een minnelijke regeling te treffen maar ik steeds wandelen ben gestuurd door uw bedrijf. Alle suggesties heb ik, met alle kosten van dien voor mij, tevergeefs uitgevoerd. Nu is het tijd om gewoon toe te geven dat uw product verborgen gebreken vertoont en u hierdoor als professionele verkoper gehouden bent mij als klant te vergoeden. Indien mijn advocaat, bij gebrek aan compensatie en/of antwoord binnen vijftien dagen na het ontvangen van deze ingebrekestelling, besluit om een procedure aanhangig te maken voor de rechtbank, zal ik ongetwijfeld eveneens de kosten voor deze rechtsbijstand op u verhalen. Hopende dat u nu wel eindelijk bereid bent om tot een minnelijke regeling te komen en ons de kosten en tijd van een juridische procedure te besparen, Hoogachtend J. M.

Bemiddeling door Testaankoop 18 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform