Beste,
Op 25/09 is een technieker van CE Repair bij mij langs geweest voor reparatie van mijn wasmachine (een was-droogcombinatie om precies te zijn). Ik had deze werken op voorhand aangevraagd op hun website, aangezien zij de erkende partner zijn van Samsung - het merk van de machine.
Bij de online aanvraag moet je onder andere schriftelijk meegeven wat het probleem is waarvoor herstelling nodig is. In mijn geval was dat: "De machine blijft hangen in droogprogramma, de timer loopt niet verder af en je voelt op dat moment ook aan de machine dat die onvoldoende warm is".
Enkel op basis van die beschrijving werd er dan een nieuw onderdeel besteld voor de machine nóg voor de technieker langs kwam. Gisteren heeft de technieker het onderdeel, nl. de heater, vervangen en bij vertrek letterlijk gezegd "het zal nu zeker werken".
Ik moest ter plaatse betalen (242.60 euro), op voorhand had ik wel reeds een offerte ontvangen. Het nieuwe stuk staat daar ook op en de prijs daarvan is 122.98 euro.
Het bedrag van 242.60 werd betaald en pas daarna kon ik testen of de droogprogramma's van de machine nu wel goed lopen (zo'n programma duurt nl. minstens 1 uur, vaak langer). Bij de eerste test - de dag zelf, maar na vertrek van de technieker - bleek dat de machine nog steeds niet werkte. Ik heb dit meteen gemeld aan CE Repair, ze zouden bekijken wat ze konden doen.
Wat er werd gedaan, was een factuur naar mij sturen met het bedrag dat ik reeds betaald heb én met vermelding van een nieuw onderdeel dat besteld zou moeten worden. Wanneer ik me dus akkoord verklaar voor het bij te betalen bedrag (96.26 euro), dan pas kan ik een vervolgafspraak inboeken. Wanneer ik me niet akkoord verklaar met de extra kost, wordt mijn dossier afgesloten. Zo werd me telefonisch door een medewerker van CE Repair verteld.
Verondersteld dat er ook een garantie geldt op de reparatie en/of het nieuwe onderdeel dat in de machine zit, wil ik nu aan CE Repair vragen:
... Ofwel een deel van de betaalde 242.60 euro terug betaald (want ongeveer de helft daarvan, 122.98, is voor een nieuw onderdeel dat blijkbaar helemaal niet nieuw moest zijn, vervanging van de heater is niet de oplossing, zo blijkt).
... Ofwel kosteloos een nieuwe afspraak om verder na te kijken wat er aan de hand is met de machine. Niét zomaar het voorstel om nu dan weer een tweede onderdelen te betalen en te laten vervangen, zonder op voorhand eerst correct te bepalen wat precies het probleem is.