Terug

Uitsluiting verzekering Safebike

Closed Openbaar

Equinox C&M BVBA

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. B.

Naar: Equinox C&M BVBA

01/05/2023

Beste,- op 4 april deed ik aangifte van de diefstal van onze bakfiets type URBAN ARROW FAMILY PERFORMANCE ESSENTIAL PURION ENVIOLO BLACK, Framenummer: 2107369RFKNSlot sleutel: X423451Ik bezorgde u meteen, via de fietsenwinkel, een foto van de twee sleutels van de fiets en een attest van de diefstal met verwijzing naar het PV.- op 6 april vroeg u bijkomende informatie over de diefstalomstandigheden en meer specifiek, hoe de fiets was vastgemaakt.- op 7 april gaf ik u meer informatie en verwees naar het PV.- op 11 april vroeg u opnieuw hoe de fiets werd vastgemaakt.- op 17 april stuurde ik u een verduidelijkende foto waarop te zien was hoe de fiets werd vastgemaakt.- op 21 april, kreeg ik, via de fietsenwinkel, te horen dat u het dossier diende te sluiten omdat de fiets niet werd vastgemaakt volgens de algemene voorwaarden. U verwees naar de volgende voorwaarde: Voor een fiets met een meegeleverde ringslot moet deframe of het kader vastgemaakt worden aan een vast punt in combinatie met een bijkomende ketting-, beugel- of vouwslot.- Op 26 april, liet ik u weten dat de fiets werd vastgemaakt met insteekketting aan een vast bevestigingspunt, namelijk een open kast onder onze carport. Ik voegde een foto toe.- Op 26 april herhaalde u dat de fiets niet werd vastgemaakt aan een vast bevestigingspunt.- OP 26 april liet ik u weten dat de kast wel degelijk een vast verankeringspunt is vermits ze verankerd is in de muur. Ik voegde drie foto's toe waarop de verankering in de vaste muur (van ons huis) duidelijk te zien is.Na mijn laatste bericht heb ik niets meer van u gehoord.Wij gaan dus niet akkoord dat u eenzijdig en geheel ten onrechte ons dossier wenst te sluiten. Wij hebben correct en ter goeder trouw gehandeld en wensen ons recht op verzekering aan te spreken.Bedankt alvast voor uw reactie.Wim Bouchery & Evi Vanhoutte


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform