Terug

Uitblijven herstelling onder garantie

In behandeling Openbaar

Opticar Belgium

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. V.

Naar: Opticar Belgium

10/10/2025

Geachte heer, Op 26/01/2025 kocht ik bij u een 2de hands Tesla Model S en betaalde ik er 19 000€ voor, waarvan 6 000€ via overname van mijn voertuig Nissan X-trail. Binnen het jaar vanaf de aankoop, vertoonde het voertuig gebreken. Meer specifiek, airco koelt niet bij stilstand van het voertuig of bij snelheid lager dan 50km/u - gezien aankoopperiode (winter) werd dit niet onmiddellijk na aankoop vastgesteld. En als 2de gebrek: defecte lampjes bij laadpoort van het voertuig. Op 09/05/2025 contacteerde ik jullie telefonisch en via Whatsapp om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek bleef onbeantwoord. Op 12/05/2025 heb ik voorgesteld een offerte te vragen voor herstelling bij Tesla. Deze herstelling werd door jullie afgewezen omdat ze te duur zou zijn. Op 10/06/2025 neem ik op vraag van zaakvoerder Roddy contact op met 'Olivier'. Verdere uitwisseling is bewaard en kan geconsulteerd worden. Op 10/09/2025 krijg ik melding dat "le mécano allais faire des recherches pour voir d'ou venais le problème ...." Herstelling blijft uit - derhalve aanzie ik dit, 5 maand na initiële melding, als een weigering van herstelling onder garantie. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 1 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 14 kalenderdagen om herstelling van het product, dan wel uw akkoord tot betaling van de herstelling door een erkende Tesla-garage. Met vriendelijke groet, Van der Auwera


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform