Terug

Terugbetaling

In behandeling Openbaar

Alfa Horeca Equipment

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: Alfa Horeca Equipment

11/01/2024

Beste,3 maart 2022 heb ik via Bol.com een alfa display koelkast gekocht bij jullie firma. 09 mei 2023 stelde ik vast dat de koelkast niet meer koelde. Door deze conformiteitsgebreken heb ik jullie via mail een aangetekende brief verstuurd waarin ik beroep doe op de garantiewet van 1 september 2004 opgenomen in het burgerlijk wetboek onder de art. 1649bis tot 1649octies. 13 december heb ik nog een laatste mail gestuurd op jullie reactie dat ik zo snel mogelijk een oplossing wil ontvangen.Tot op heden heb ik nog niets vernomen.Hierdoor neem ik nu via deze weg nog eens contact met jullie op om dit eindelijk af te ronden.Graag zie ik asap reactie en oplossingen langs jullie kant.MvgWouter

Berichten (2)

Alfa Horeca Equipment

Naar: W. S.

12/01/2024

Beste heer Slegers,Wij hebben al een hele tijd geleden geprobeerd een monteur uw kant op te sturen maar helaas was dit steeds niet gelukt vanwege diverse redenen. Na uw klacht te hebben ontvangen, heb ik nogmaals lopen bellen met desbetreffende monteur om op een strenge manier aan te geven dat hij direct contact met u moet opnemen om nou eindelijk een afspraak in te plannen. Dit heeft hij vanmiddag blijkbaar gedaan, maar heeft u geweigerd een afspraak te maken. Nou weet ik uw beweegredenen niet maar wij hebben niet heel veel opties aangezien u in het buitenland zit. Ook zou ik u graag willen herinneren aan het feit dat wij u al een keer een creditnota hebben toegestuurd van Eur75 vanwege '˜'transportschade'' waar wij destijds het volgende over hebben gezegd:'˜'Zoals eerder vermeld, hebben wij ons best gedaan om tot dit bedrag te komen door de discussie voor u aan te gaan wat betreft het zetten van een handtekening voor ontvangst. Ik begrijp heel goed dat dit helaas door u partner ontvangen is en dat zij zonder dit te weten, heeft getekend voor schadeloze ontvangst van het pakket. Maar hiermee vervalt in principe de verzekering voor transportschade.''Ondanks het feit dat u niet aan onze voorwaarden heeft voldaan, waren wij bereid u enigszins tegemoet te komen door middel van een creditnota. Wij vragen al onze klanten de ontvangen koelingen goed te controleren bij het lossen omdat wij werken met externe transporteurs en er kan helaas altijd wel iets mis gaan. Zo was dit dus het geval bij u, de koeling bleek wat esthetische schade te hebben en een klein deukje aan de bovenkant. Nou heb ik u een creditnota hiervoor verstuurd en een vervangend onderdeel. Vervolgens kregen wij een belletje waarin u verbaasd vroeg of de koeling wel nieuw was en niet tweedehands omdat er '˜'kauwgom'' in de koelkast zou zijn. Uiteraard was dit geen kauwgom maar een stukje rubber/klei voor het afdichten van kleine gaatjes bij bedrading zoals tegen condens etcetera.Nou vraag ik u of u ons een bericht kunt sturen zodat wij samen met u een afspraak kunnen inplannen voor een monteursbezoek want wij zullen niet overgaan tot een terugbetaling.Met vriendelijke groeten/With best regardsBurkay CetinkayaSales Marketing DirectorT023-5769984Einfo@alfahoreca.nlAlfa Horeca EquipmentDrukkersweg 102031 EE, Haarlemwww.Alfahoreca.nl

W. S.

Naar: Alfa Horeca Equipment

15/01/2024

Beste,Het was absoluut niet mijn bedoeling om opnieuw over het andere probleem te beginnen.Dit hebben we onderling kunnen oplossen.I.v.m. de kauwgom, hier ga ik weinig woorden aan besteden.Deze hebben jullie nooit effectief gezien dus zou niet weten vanwaar je haalt dat dit afdichtingsrubber is.We weten echt wel hoe een kauwgom er uit ziet maar dit is niet belangrijk nu.We hebben inderdaad een telefoon gehad van een technieker.Dit ongeveer één uur na dat ik een mail verstuurd heb via deze weg en al zeker niet 's middags.Deze persoon heeft nooit jullie firma vernoemd waardoor ik er een beetje wantrouwig tegenover stond.Je hoort vaak rare dingen in het nieuws.Ik heb hem vriendelijk verzocht om de afspraken via jullie te laten verlopen en alles op mail te zetten.Dit zodat alles vlot kan verlopen en beide partijen van alles op de hoogte zijn.Tot op heden hebben we nog geen email mogen ontvangen.Graag wil ik dan via deze weg een afspraak inplannen met jullie zodat de technieker onze ijskast kosteloos onder garantie kan herstellen.Alvast bedankt voor jullie reactie.Mvg,Wouter


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform