Terug

Terugbetaling voorschot

Closed Openbaar

Bouw Mv consulting Bv

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

E. M.

Naar: Bouw Mv consulting Bv

22/11/2024

Geachte heer Marijn Vergauwen, Betreft: uw brief dd 12/11/2024. Deze is in goede orde ontvangen. Ik betwist uw antwoorden. Alles wat u aanhaalt strookt niet met de werkelijkheid. Alles kan 1 per 1 weerlegt worden. U heeft geen enkele belofte nagekomen: 1. U zou alle materialen voor 12/2023 bestellen, daarom moest ik zo snel de offerte tekenen en betalen (11/2023). Hierdoor kon u de prijsverhogingen (na 1/1/2024) voor zijn. U heeft echter niets besteld in die periode voor mijn werf. Pas na mijn aangetekend schrijven van 5/12/2024 (een jaar later) waar ik de stopzetting van het contract meld, heeft u gezegd dat u net alle materialen besteld heeft (?). Dit is eveneens helemaal niet wat u beloofd heeft. 2. U heeft gezegd dat de steenstrips besteld waren en gereed lagen voor ophaling in de magazijnen (en dit tijdens het bezoek van de eerste aannemer in 9/2024). In uw brief 12/11/2024 zegt u nu dat enkel de steenstrips niet besteld zijn. U weerspreekt zich continu. Bij de tweede aannemer was u zelfs niet aanwezig. 3. Omgevingsvergunning zou u in orde brengen in december 2023 (incl. het regulariseren van bouwovertredingen) maar u was daar technisch niet toe in staat. Uw versie is geweigerd (benamingen niet correct en onvolledig). 7/2/2024 heeft u me pas op de hoogte gebracht. 3/3/2023 heb ik 47 tekeningen naar u verstuurd om op te laden in het omgevingsloket. 4. Vanaf 10/7/2024 kon u de werken uiteindelijk starten (na de officiële 3 maanden wachttijd). U kon alles inplannen omdat die datum al 35 dagen bekend was. Toch heeft u steeds alles onnodig op de lange baan geduwd. De werken zijn nooit gestart. 5. U heeft gezegd dat u vele goede onderaannemers kent en goede contacten heeft. Waardoor u snel van start kan gaan met de werken. Dat is ook de rede waarom ik met u een offerte getekend heb. Dan moet ik niet de mensen zoeken en hun technische kennis en betrouwbaarheid beoordelen. De 2 onderaannemers die u pas voorgesteld heeft in september 2024, kon u geen overeenkomst mee sluiten. U beweert dat de eerste RSZ schulden heeft en de tweede virtueel failliet is (??). 6. Na mijn aangetekend schrijven 5/12/2024 zegt u dat u zelf 5 man heeft aangesteld omdat onderaannemers niet te vertrouwen zijn (?). Door uw werkmethode is mijn vertrouwen in u volledig weg. Ik heb dus wel degelijk meer dan voldoende reden om de verbintenis noodgedwongen op te zeggen. Als ik wist dat ik na een jaar wachten nog steeds geen nieuw dak of gevelisolatie zou hebben dan had ik nooit uw offerte getekend. Onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkenning doe ik het volgende voorstel als teken van goodwill. Ik ben gerechtigd om alles terug te vragen maar om alles in het minnen te schikken en om alles achter ons te kunnen laten stel ik het volgende voor. We delen het voorschot van 30%. U betaald me de helft van de 15.095,83 euro terug. Dit is meer dan billijk. Indien u binnen 15 dagen hier niet op ingaat, kan ik nog altijd besluiten om verdere juridische stappen te ondernemen. Indien u zich daar niet mee kan verzoenen staat het u vrij om naar de rechtbank te gaan. Hoogachtend,

Berichten (1)

Bouw Mv consulting Bv

Naar: E. M.

22/11/2024

Beste ik en mijn adv Met vriendelijke groeten Kind Regards Vergauwen Marijn Zaakvoerder Bouw MV Consulting BV Email: marijn@bouwmvconsulting.be WVL 057 65 02 70OVL 09 424 13 80 www.bouwmvconsulting.com Deze e-mail wordt verstuurd vanuit en namens Bouw MV Consulting B.V, Hoge Voute 27 – 8902 Zillebeke/Ieper met ondernemingsnummer BE0799.314.741 Deze e-mail en de eventuele bijlagen daaraan zijn uitsluitend bestemd voor de persoon of de entiteit waaraan zij geadresseerd zijn en de inhoud ervan is, tenzij anders aangegeven, vertrouwelijk. Indien u deze e-mail ten onrechte ontvangen zou hebben, gelieve dit dan onmiddellijk te melden aan de verzender ervan en het bericht vervolgens te verwijderen. Indien u niet de bestemmeling bent van deze e-mail, is het u niet toegelaten dit bericht of de inhoud ervan openbaar te maken, te verspreiden, te kopiëren of te wijzigen. Wij staan niet in voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan. ocaat kunnen wel alles bewijzen . Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 22 november 2024 12:16 Aan: info@bouwmvconsulting.be Onderwerp: Terugbetaling voorschot ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 11 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform