Terug

Terugbetaling Vandalisme

Opgelost Openbaar

Ssangyong Insurance

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Ssangyong Insurance

14/11/2019

Beste,Op 18/10 kwam ik tot de constatatie dat mijn 3 van mijn 4 banden waren lek gestoken.Hierop belde ik mijn verzekering (Ssangyong-Insurance) en vroeg of dit ook gedekt werd met mijn full-omnium, daar het om vandalisme ging. Met het telefoongesprek werd mij verzekerd aangezien ik een full-omnium heb en het over vandalisme ging, dat dit gedekt werd.Hierna heb ik mijn voertuig laten takelen, door een door mijn verzekering aangestelde takelwagen, dewelke 3 van mijn 4 bandensensoren had stukgemaakt door het takelen van mijn voertuig.Deze werd dan getakeld naar een door mijn verzekering aangestelde garage, waar ze mijn banden konden repareren na een 3-tal dagen.Toen ik de wagen ging ophalen kreeg ik een rekening gepresenteerd van 1012,83 euro voor het vervangen van 4 banden en 4 sensoren (4 banden omdat wagen nog maar een half jaar oud is, en de fabrieksbanden worden sinds begin dit jaar niet meer gemaakt).Na deze rekening betaald te hebben, mailde ik de factuur met mijn dossiernummer erbij vermeld, door naar de verzekering.Na X aantal dagen kreeg ik antwoord dat deze niet vergoed zouden worden omdat schade aan banden niet onder de full-omnium valt.nu las ik in de voorwaarden : Wij verzekeren niet - de schade aan de banden, tenzij tegelijkertijd ook andere schade aan het omschreven voertuig werd veroorzaakt, die wel verzekerd isMaar verder lees ik ook (omtrent vandalisme)Vandalisme/Poging tot diefstal: elke daad van gedeeltelijke of volledige beschadiging van het omschreven voertuig door een derde waardoor het normaal gebruik van uw voertuig onmogelijk wordt.In mijn contract zelf wordt dan ook vermeld dat “Vandalisme ookDus nu lijkt mij dit toch een uitzonderlijke situatie, aangezien mijn voertuig met 3 lekke banden niet normaal gebruikt kan worden.Nu had ik op de mail geantwoord waarop vermeld werd dat dit niet vergoed zou worden, dat er volgens mij sprake was van miscommunicatie en dat ik dit graag had rechtgezet (lees vergoed).Tot op heden heb ik geen antwoord ontvangen ivm de miscommunicatie.

Berichten (2)

Ssangyong Insurance

Naar: B. D.

14/11/2019

Geachte heer,Geachte mevrouw,Bedankt voor uw e-mail.U krijgt binnen de twee werkdagen een persoonlijk antwoord.Heeft u een dringende vraag? Bel ons op 02 244 21 65. We helpen u graag verder.Met vriendelijke groeten,Klantendienst SsangYong Insurance** Dit is een automatische e-mail. Gelieve niet op deze e-mail te antwoorden. ** -

Ssangyong Insurance

Naar: B. D.

20/11/2019

Beste,Aandachtig nam ik kennis van de klacht van Dhr De Groote Ben.Dhr De Groote is bij Corona verzekerd onder het label Ssang Yong voor de waarborgen BA auto - Rechtsbijstand - Full Omnium en vervangwagen.Hierbij bezorg ik u de bundel met de algemene voorwaarden.Hieronder geef ik de bepaling weer die de door onze klant meegemaakte problematiek regelt.2.7.1 Waarborg voertuigschadeWij verzekeren het omschreven voertuig tegen schade:- die het gevolg is van een ongeval- ten gevolge van daden van kwaadwilligheid van een derde- veroorzaakt tijdens het vervoer per spoor, te water of door de lucht.Wij verzekeren niet:- de schade waarvan de initiele oorzaak onder toepassing valt van een waarborg uit de formule Kleine Omnium(artikel 2.6)- de schade aan de banden, tenzij tegelijkertijd ook andere schade aan het omschreven voertuig werdveroorzaakt, die wel verzekerd isIn het kader van de full omnium is de schade voortvloeiend uit vandalisme verzekerd.Het is ook vermeld dat de schade aan de banden zonder andere schade aan de verzekerde auto niet is verzekerd.Wij kunnen niet ingaan op de aanvraag tot terugbetaling ingediend door Ben De Groote.Hoogachend,Olivier FRAITURE CoronaDirect Verzekeringen AssurancesAfdelingshoofd SchadeE: olivier.fraiture@coronadirect.be Date: Thursday, November 14, 2019 11:56:51 AM s:clicktime.symantec.com/3HmK38LmK2QzD4SnNYgfbw6H2?u=s%3A%2F%2Fwww.test-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaarden s:clicktime.symantec.com/3G4x7UL19Jh1hERxYvafZcd6H2?u=s%3A%2F%2Fwww.test-aankoop.be%2Fnt%2Fnc%2Finstitutioneel%2Fprivacy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform