Terug

Slechte kwaliteit Thule Sleek adapter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

R. V.

Naar: Thule

19/02/2025

Beste, Op 11 mei 2022 kochten wij de Thule Sleek wandelwagen voor € 1.149,95 in Paradisio Aalst. Dit is toch wel een van de meer prijzige wandelwagens, maar destijds kozen wij specifiek voor deze omdat dit een van de weinige wandelwagens is die de functie biedt om gelijktijdig twee zitjes te installeren. Een mogelijkheid waarvan wij dachten dat deze op termijn wel interessant kon zijn indien er ooit een tweede kindje geboren zou worden. Ons tweede kindje is dan ook uiteindelijk geboren op 28 januari 2025. Na twee weken vaderschapsverlof opgenomen te hebben, vatte ik vorige week terug het werk aan en wou ik even de twee zitjes tegelijk installeren zodat het eenvoudiger zou zijn voor mijn vrouw om onze oudste naar de opvang te brengen zonder de kleinste alleen thuis te moeten laten. Tot mijn verbazing viel een van de adapters dat specifiek dient voor het installeren van twee zitjes tegelijk uit elkaar van zodra ik deze uit de opbergzak haalde. Ik had het probleem alvast even geanalyseerd en dit lijkt me vrij eenvoudig te zijn: de binnenschroefdraden van de plastieken behuizing hebben de bouten niet kunnen houden en zijn losgescheurd, waardoor deze de bouten nu niet meer kunnen pakken. Hoe eenvoudig dit probleem ook is, we kunnen hierdoor de adapter niet meer gebruiken. Gezien deze adapter tot nu toe nog nooit gebruikt werd (tot enkele weken geleden hadden wij immers geen twee kinderen), is dit zonder discussie duidelijk een kwaliteitsprobleem die bestond bij aankoop van het artikel: jullie materiaal/ontwerp voor de behuizing van de bouten is onvoldoende kwalitatief om de bouten te kunnen houden. En dit voor een wandelwagen binnen deze prijsklasse. Zelfs Paradisio Aalst heeft jullie gecontacteerd met de mededeling dat het allesbehalve normaal is dat deze adapter stuk gaat voordat deze ook maar ooit in gebruik werd genomen. Ik besef maar al te goed dat het al meer dan twee jaar geleden is dat we deze wandelwagen aankochten, maar aangezien het meer dan duidelijk is dat dit een kwaliteitsprobleem is en geen slijtage door normaal gebruik, verwachtte ik dat een reputabel merk als Thule er geen probleem van maken om deze adapter alsnog te vervangen. Ik contacteerde jullie dan ook via Paradisio Aalst, maar tot mijn grote verbazing wensen jullie geen enkele vorm van verantwoordelijkheid op te nemen voor dit probleem en zouden wij een nieuwe adapter dienen aan te kopen voor €49,95. Wat de situatie echter helemaal verandert, is dat jullie een verlengde garantie aanbieden indien wij de wandelwagen geregistreerd zouden hebben op jullie website. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat ik deze registratie gedaan heb. Omdat het al even geleden is, is het moeilijk om alle communicatie nog terug te vinden, maar wat ik wel terugvind is het volgende. Op 31 mei 2022 kregen wij van Paradisio Aalst een mail dat onze wandelwagen beschikbaar was om af te halen, wat wij dan ook ergens zullen gedaan hebben in de daaropvolgende dagen (de exacte dag kan ik niet meer achterhalen). Op 12 juni 2022 kreeg ik een mail van Thule om mij te bedanken voor het aanmaken van een account op jullie website. Gezien wij geen enkele andere producten van Thule hadden tot voordien, noch aankopen doen via jullie website, was---gezien de timing---het doel hiervan ongetwijfeld het registreren van de wandelwagen op jullie website voor de uitgebreide garantie. Het enige probleem is dat ik nu niet meer ingelogd geraak met mijn nochtans bewaarde login en wachtwoord op jullie website. Ook de ‘wachtwoord vergeten’ functie levert niets op, wat mij doet vermoeden dat mijn account gewoonweg niet meer bestaat. Jullie stellen dat dit mijn eigen schuld is omdat ik niet op de ‘verify link’ zou hebben geklikt om mijn emailadres te bevestigen, maar dit klopt niet. Immers, ik vind nog een mail van 12 juni 2023, dus een jaar later, om te vragen of jullie mijn accountgegevens nog mogen bewaren. Ik kan mij niet herinneren of ik deze mail gewoon genegeerd heb of niet, maar ik vermoed dat dit de reden is waarom mijn account niet meer bestaat. Echter, die mail vermeldt dat de functies van het bewaren van mijn gegevens zou zijn om ons te contacteren in het geval van terugroepacties of het versturen van persoonlijke aanbiedingen. Er wordt helemaal niets vermeld over de negatieve impact dat dit zou kunnen hebben zoals het verliezen van de verlengde garantie en na een jaar is dit ook niet het eerste dat onmiddellijk vanzelf bij mij opkomt. Ik kan dit dan ook niet anders opvatten dan een bedrieglijke manier om met jullie klanten om te gaan. Langs deze weg had ik dan ook nogmaals willen aandringen om ons kosteloos te voorzien van een vervanging van de adapter om twee zitjes gelijktijdig te kunnen installeren op de Thule wandelwagen. Voorts sta ik er op dat ons account opnieuw geopend wordt of kan aangemaakt worden met de registratie van de Thule Sleek wandelwagen met serienummer (moeilijk leesbaar maar ik vermoed) 11000021/22/4-2503 voor de resterende periode van de verlengde garantie. Gezien de ondermaatse kwaliteit van jullie product, lijkt het mij ongetwijfeld handig om deze verlengde garantie opnieuw actief te zien staan. Alvast bedankt.

Berichten (1)

Thule

Naar: R. V.

19/02/2025

Beste Deze case is nog altijd open bij ons om een passende oplossing te vinden voor de klant. Wij volgen dit zeker verder op om een correcte oplossing te vinden om dit op te lossen. Bij garantie aanvragen hebben wij steeds alle nodige informatie nodig om een dossier te openen zodat garantie gerechtvaardigd is. Met vriendelijke groeten/Cordialement/Kind regards Steffen Customer service - Region Europe ROW --------------------

Bemiddeling door Testaankoop 26 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform