Terug

Robomow weigert verlengde garantie op RK1000

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

R. V.

Naar: Robomow

26/03/2025

Beste, Op 23 mei 2022 kochten wij de Robomow RK1000, een product waarvoor volgens jullie garantievoorwaarden standaard een garantie van drie jaar geldt. Bovendien registreerden wij aantoonbaar op 26 mei 2022 ons toestel bij jullie voor de GarantieUitbreidingPlus om deze met nog eens een jaar te verlengen, dus tot 26 mei 2026. Bij het wisselen van de messen voor het nieuw seizoen merkten wij een probleem op met de mes schijf van het toestel: de schroefdraad van een van de vier gaten was niet meer in staat om de bout vast te houden waardoor wij niet alle vier de messen konden installeren. Je zou kunnen denken dat het toestel dan gewoon iets minder goed maait met één ontbrekend mes, maar neen, dit maakt het toestel gewoon compleet onbruikbaar gezien de mes schijf volledig uit balans zou geraken bij een hoge rotatiesnelheid. Wij hebben jullie hiervoor reeds gecontacteerd, maar krijgen doodleuk te horen dat ondanks deze uitgebreide garantie, op onderdelen dat jullie apart verkopen slechts één jaar fabrieksgarantie geldt. Hoewel ik dit inderdaad vermeld zie staan onder jullie standaard garantievoorwaarden, zie ik echter nergens in de algemene informatie over de omvang van de diensten in het kader van de GarantieUitbreidingPlus dat dergelijke onderdelen uitgesloten zijn van deze uitgebreide garantie. Tevens mag het duidelijk zijn dat het de bedoeling is om op regelmatige basis de messen te vervangen en dat de schroefdraad---van een onderdeel dat bovendien helemaal niet wordt opgenomen in jullie lijst van aan slijtage gevoelige onderdelen---dan ook niet na enkele jaren al dergelijke slijtage zou mogen vertonen hetgeen het toestel volledig onbruikbaar maakt. Nu komt nog het meest eigenaardige. Ik heb het voorbije weekend heel mijn terrein ‘robotmaaier klaar’ gemaakt en uit dringende noodzaak heb ik dan ook maar alvast betreffend plastieken schijfje aan de woekerprijs van 75 euro besteld zodat ik het toestel zo snel mogelijk kan opzetten voordat het gras opnieuw te lang wordt. En wat merk ik bij de installatie vandaag? Opnieuw heb ik moeilijkheden met het aanbrengen van exact één van de vier bouten, opnieuw exact aan de buitenkant van de schijf. De bout zit nu wel goed vast, maar daar was dergelijke kracht voor nodig dat het me niet zou verbazen dat ik na enkele messen wissels opnieuw met een versleten schroefdraad zit. Ik betwijfel of ik hier nog over toeval kan spreken… Gezien het eenduidige doel van een robotmaaier moge het vanzelfsprekend zijn dat het hier om een constructie/kwaliteitsprobleem gaat dat nefast is voor het functionele gebruik van het apparaat en dus onder jullie uitgebreide garantie tot 26 mei 2026 zou moeten vallen. Dit wordt bekrachtigd doordat wanneer ik jullie algemene informatie over de omvang van de diensten in het kader van de GarantieUitbreidingPlus goed doorneem, ik niets vermeld zie staan dat rechtvaardigt dat jullie één artikel uit jullie standaard garantievoorwaarden kunnen uitpikken dat uitgesloten wordt van jullie uitgebreide garantie enkel en alleen omdat dit jullie financieel---erg toevallig---ten goede komt. Ik sta er dan ook nog steeds op om kosteloos een vervangend mes schijf te bekomen binnen deze uitgebreide garantie, zij het niet om alvast een vervanging ter beschikking te hebben voor dit probleem dat ongetwijfeld opnieuw op mij zal afkomen na enkele messenwissels van mijn zojuist nieuw bestelde mes schijf. Alvast bedankt. Korte beschrijving van uw probleem

Berichten (1)

Robomow

Naar: R. V.

27/03/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Hallo Klachten, We zijn zeer geïnteresseerd in uw mening over onze klantenservice. Neemt u alstublieft even de tijd, om volgende vraag kort te beantwoorden: Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen? Goed, ik ben tevreden Slecht, ik ben ontevreden Uw ticket betrof het volgende: Klachten 26 mrt 2025 14:45 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ The information contained in this E-mail message is intended for the personal and confidential use of the designated recipient(s) named above. This message and all communication contained herein is privileged and confidential. If the reader of this message is not the intended recipient or an agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that you have received this E-mail message in error, and that any review, dissemination, distribution or copying of this message is strictly prohibited. If you have received this message in error, please notify MTD PRODUCTS INC immediately by calling (330) 225-2600. This message and any attachments may contain Stanley Black Decker confidential information. Any unauthorized review, use, disclosure or distribution of any such information is prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender and delete all copies. Este mensaje y los archivos adjuntos pueden contener información confidencial de Stanley Black Decker. Se prohíbe cualquier revisión, uso, divulgación o distribución no autorizados de dicha información. Si no es el destinatario previsto, comuníquese con el remitente y elimine todas las copias. Ce message et toutes les pièces jointes peuvent contenir des informations confidentielles de Stanley Black Decker. Toute révision, utilisation, divulgation ou distribution non autorisée de ces informations est interdite. Si vous n'êtes pas le destinataire prévu, veuillez contacter l'expéditeur et supprimer toutes les copies. 本邮件及其附件可能包含史丹利百得公司的保密信息。非经授权,任何人不得阅读、使用、披露或传播这种信息。若您不是收件人,请您联系发件人并删除所有内容。谢谢。

Bemiddeling door Testaankoop 02 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform