Geachte,
Op 28 juni 2025 heb ik kledij aangekocht bij "DeCabana", een firma in Canada (ordernummer: #119949). Het was een aankoop van 4 stuks voor een totaalbedrag van 441 euro. Ik betaalde deze met mijn mastercard. Omdat een 3-tal kledingstukken niet voldeden aan mijn verwachtingen, heb ik die retour gestuurd naar het adres dat bij de bestelling bijgevoegd was.
Op 12 juli jl. heb ik de retour verzonden via bpost voor een bedrag van 64,30 euro. Een aantal weken later kreeg ik het pakketje terug. Ik ging verhaal halen bij het postkantoor die een onderzoek opgestarte. Hieruit bleek dat de Canadese post het pakje had aangeboden op het adres, maar er op dat moment niemand aanwezig was en bracht het pakje naar een pik-up point. Vermits de firma het pakje nooit is gaan ophalen, werd het vervolgens teruggezonden naar mezelf. Toen heb ik een mail gestuurd naar de firma in kwestie. Daar vermelde ze mij dat zij nooit pakjes gaan ophalen. Daarna heeft de post een onderzoek opgestart en daaruit bleek dat het pakje wel degelijk aangeboden werd aan de firma. Omdat er niemand aanwezig op het kantoor van de firma, werd het pakje naar een ophaalpunt gebracht. Daar werd het nooit afgehaald en zodoende terug retour gestuurd aan mezelf.
Vervolgens nam ik contact op met mijn bank, die mij de raad gaf een betwisting in te dienen op "mijn kaart.be".
Op 5 augustus heb ik een formulier op de site van mijn kaart.be/betwisting ingevuld. Tor drie maal toe heb ik al de gevraagde documenten aan hen doorgestuurd. Woensdag 24 september kreeg ik uiteindelijk antwoord (zowel telefonisch als per mail) dat de procedure niet kan worden opgestart en dat het pakket terug moet worden verzonden naar de firma in Canada. Ik moet hiervoor opnieuw 64,30 euro verzending betalen. Ik vind dat zinloos. Zo kunnen we bezig blijven. Ondertussen heb ik een 10-tal telefoons gedaan met worldline en mijn bank en ben nog geen stap verder. Iedereen verteld een ander verhaal van wat ik zou moeten doen. Uiteindelijk heeft iemand van Argenta mij advies gegeven om contact te nemen met uw diensten.
Met vriendelijke groeten,
Sarah De Nutte
P.S: er is een probleem met het uploaden van alle documenten. Elk document moet onder de 3 MB blijven. Kan ik de overige document op een andere manier aan u bezorgen?