Terug

Problemen met alles wat verband houd met bestelling 2266292nd houd met bestelling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Weba Deinze

20/10/2023

Beste,Ik bestelde kasten en kommodes bij jullie on line. Ik was eerst in de winkel geweest en deze zagen er goed uit. Toen de Elmo kasten en kommodes geleverd werden hing er al een speciale geur rond de dozen. Toen we ze uit pakten en in elkaar zetten was er een sterke, prikkelende geur. Echt stank. Ik dacht dat dit zou verdwijnen met te verluchten. Mijn raam heeft 6 weken open gestaan dag en nacht. De stank was minder maar bleef te erg om de kasten te kunnen gebruiken. Ondertussen kreeg ik gezondheidsproblemen. Elke dag misselijk op staan, en ademhalingsproblemen die van kwaad naar erger gingen. Uiteindelijk de link gelegd naar de meubelen want als ik een dag niet thuis was ging het ineens een stuk beter met mij. Ik kwam terug thuis en na een uurtje dezelfde gezondheidsproblemen. Na jullie hierover te contacteren hebben jullie een inspecteur gestuurd. Deze ondervond direct een prikkelend gevoel in de ogen en ging door geven dat er iets mis was met de meubelen. Deze gingen terug naar de fabrikant voor verder onderzoek. Ik mocht nieuwe meubelen kiezen en vroeg jullie hulp om mij te helpen bij mijn keuze omdat ik geen meubelen van dezelfde fabrikant wou. Jullie deden een voorstel maar deze kasten hadden geen bijpassende kommodes wat de reden was dat ik de serie Elmo had gekocht. Ik vond niet echt wat ik zocht maar heb dan toch maar andere besteld met de nodige opleg. Op vraag van mij gingen jullie de kasten gratis komen leveren en de andere af breken maar dit kon maar na 10 dagen. Tegen die tijd waren mijn ademhalingsproblemen zo erg dat ik die meubelen direct buiten wou. Ik heb iemand laten komen om ze te helpen af breken en deze persoon heeft ze dan terug naar jullie gebracht. Dit waren wel extra kosten voor mij. Nog een hoop tijd en problemen voor ze die in het magazijn konden aan nemen want deze mensen waren niet op de hoogte. De bestelwagen mocht gratis gebruikt worden buiten het verbruik. Met de meubelen ging ook de stank buiten en ademhalingsproblemen werden dag na dag beter.10 dagen later worden de nieuwe meubelen gebracht en ook gemonteerd worden. Meubelen geleverd. Niet gemonteerd. Stond niet in de planning. Weer wachten. En daar waren weer dezelfde gezondheidsproblemen.... Toen de mensen van Weba kwamen om deze te installeren had ik al één doos een beetje open gemaakt. Dezelfde geur. Opgezocht. Ja hoor van dezelfde fabrikant. We hebben dan samen de beslissing gemaakt om deze meubelen niet te installeren en ze hebben ze terug mee genomen. Ik moet zeggen dat alle mensen die bij mij thuis zijn geweest wel echt vriendelijk waren.Ik terug naar Weba Gent gereden. Daar krijg ik dan voor het eerst te horen dat ze mijn geld kunnen terug storten. Daar ben ik nu op aan het wachten.Heb nu andere meubelen besteld bij een andere zaak. Daar moet ik dan weer iemand voor laten komen om te helpen ze ineen te zetten. Weer extra kosten. Ondertussen leef ik hier al maanden met dozen en zakken in mijn woonkamer omdat ik geen kasten heb. Alles behalve leuk.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform