Terug

Problemen met de kwaliteit van de tuinmeubelen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: OVS Garden nv

18/08/2016

Betreft de levering en montage van onze bestelling met referentie 562297 die we op 16 juli 2016 in jullie winkel “Wilsele Garden” hebben besteld. We hebben ook de VIP Plus montage besteld.Op donderdag 11 augustus 2016 werden de “Bristol” tuinmeubelen geleverd en gemonteerd.Op zaterdag 13 augustus 2016 zijn we van vakantie teruggekomen en hebben pas dan onze tuintafel en –stoelen grondig kunnen bekijken. Er werd in de winkel afgesproken (ook schriftelijk) dat we tot 19 augustus de tijd hadden om problemen bij de levering te melden.Bij de eerste blik hebben al kunnen vaststellen dat de tuintafel vele gebreken vertoont en dus niet aan onze verwachtingen voldoet. Ook enkele stoelen hebben gebreken, maar in mindere mate.Tuintafel : artikel 39909 Tafelblad volkeramisch “HUMO GREY” 280x110cm en “FERMO” frame aluminium wit mat 280x110x75cmTuinstoelen : artikel 28777 LAGO stapelstoel alu wit mat/ textilene grijs Bij de eerste aanblik viel ons onmiddellijk op dat de tafelpoten zeer schuin staan. Als tweede viel ons op dat het tafelblad niet overal het frame bedekt en dat het bol staat. Dit was reden om de tafel en dan ook de stoelen meer in detail te bekijken.Gelieve hierover een niet limitatieve lijst van onze vaststellingen te vinden. Tafel.- Tafelpoot 1-2 staat 24,85 mm schuin t.o.v. de loodlijn over een afstand van 75 cm (tafelhoogtehoogte) en tafelpoot 3-4 staat 8,5 mm schuin. Ter vergelijking : onze houten eetkamertafel van meer dan 15 jaar oud heeft nog geen afwijking van 3 mm. - Tafelblad staat in de lengte bolvormig. Afwijking van 11mm in het midden van de tafel. Ter vergelijking : onze kunststoftafel van meer dan 10 jaar oud heeft nog geen afwijking van 1mm. - Tafelblad ligt niet goed op het frame. Omdat het tafelblad niet tegen of over het frame ligt zijn de bovenste randen van het frame zichtbaar. Daardoor is al na twee dagen het frame vuil geworden en loopt het water af langs de poten. Bij jullie toonzaalmodel in de winkel in Wilsele is het keramisch tafelblad wel mooi tot net over het frame. In elk geval moet het tafelblad het frame volledig bedekken. Als het dan een millimeter scheelt is het ook niet zichtbaar. Voor een tafel met een verkoopswaarde van 2599 euro mogen we toch verwachten dat alles juist past? - Kleine kras op de zijkant van het frame.- Het middenstuk van het frame sluit niet goed aan bij de tafelpoot. - Eén schroef tussen middenstuk frame en tafelpoot kon of is niet voldoende vastgedraaid. Stoelen- Kleine kras op poot stoel 1.- Kleine kras op poot stoel 2.- Er ontbreekt een dop van een poot achteraan. - Bij drie stoelen is de afwerking van de naad bovenaan de stoel niet goed afgewerkt.- Een detail… er is nog verpakkingsafval tussen poot en dop. Mijn schoonmoeder, die de monteurs heeft binnengelaten, heeft ons verteld dat de monteurs vriendelijk waren en tijd hebben genomen voor de montage. Ik laat het aan jullie over om te beoordelen of de gebreken aan de montage of het product te wijten zijn.

Berichten (3)

K. V.

Naar: OVS Garden nv

18/08/2016

Gelieve hierbij nog enkele foto's te vinden betreffende onze klacht.

K. V.

Naar: OVS Garden nv

06/09/2016

DATA NOT AVAILABLE

OVS Garden nv

Naar: K. V.

02/02/2017

Beste,Zoals gevraagd, zou ik u graag willen willen melden dat de herlevering niet in orde was.Het nieuwe tafelframe stond ook krom. Zie foto in bijlage (het voorste deel van het frame zou eigenlijk plat op de andere tafel moeten liggen)Overstock heeft ook al een mail gestuurd, zie pdf in bijlage.Daarom heb ik onderstaande mail voorbereid.Moet ik hier nog iets aan toevoegen?Stuur ik dit best op per aangetekende brief?Aangezien de aanhoudende problemen had ik al in mijn vorige aangetekende brief de ontbinding van het koopovereenkomst gevraagd en een terugbetaling.Als ze me de tafel terugbetalen, ben ik akkoord om de stoelen en tafel te houden in de staat dat ze zich bevinden. Is dir voorstel oké of niet?Wat kan u mijn aanraden om te doen?Met vriendelijke groeten,Koen Vanvlasselaer___ Voorbeeld mail __________________Geachte mevrouw Demon,Ze hebben inderdaadde oude tafel laten staan omdat het nieuwe tafelframe niet in orde was.U had ons beloofd dat de tafelop voorhand een kwaliteitscontrole zou krijgen zodanig dat deze haaks en in orde is voor levering.U zegt in uw vorige mail dat uw collega's eenkwaliteitscontrole hebben uitgevoerd.Ik stond naast jullie monteurs toen ze doos aan het opensnijden waren. Deze doos wasduidelijknog nooit voordien geopend.Er was maar één laag tape, de frames in de doos waren perfect omwikkeld met schuim, de schroeven zaten nog in een gesloten zakje.Deze doos kwam rechtstreeks en ongeopend uit de fabriek waar ze werd gemaakt!Jullie monteurs en ik als leek hebben bij het openen van de doos onmiddellijk gezien dat het frame krom stond.Hoe kan u verklaren dat bij jullie kwaliteitscontrole het niet meteen is opgevallen dat het tafelframe krom stond?Ik geloof niet dat er een kwaliteitscontrole werd uitgevoerd.Ik stel weer vast dat jullie gemaakte beloftes niet nakomen en dat de kwaliteit van jullie producten ondermaats is.Uit uw mail kan ik besluiten dat de tafelframes die u produceert niet geschikt voor het tafelblad dat we hebben besteld.Ik wens niet af te wachten op deproductie van onderstellen die minder bol worden geproduceerd.Ik had gewenst dat jullie op 11/08/2016 bij ons kwaliteitsproducten hadden geleverd die voldoen aan het gebruik.En nu wens ik zoals al eerder in mijn aangetekend schrijven de ontbinding van het koopovereenkomst en een volledige terugbetaling.Als u mij het bedrag van de tafel en montage terugstort (1709,75 euro) ben ik ook akkoord de stoelen en tafel te houden in de staat dat ze zich bevinden.Gewoon nog even ter informatie:De lakverf en het staalwol heb ik ook nogniet ontvangen.Ik zou ook graag willen zeggen dat ik vandaag een halve dag verlof heb verloren.Met vriendelijke groeten,Koen Vanvlasselaer_______Op 31 jan. 2017, om 08:07 heeft CC_freeform@test-achats.be het volgende geschreven:Dossiernummer 102409749-3031/01/2017Geachte Abonnee,Wij komen terug op het ten rande vermelde dossier.Onderstaand treft u het schrijven dat wij nog mochten ontvangen, net zoals u.Wij verzoeken u ons na 02/02 op de hoogte te houden, waarvoor dank.HoogachtendDienst Individuele Hulpverlening02 542 34 34Mail-bijlage.jpeg-----Oorspronkelijk bericht-----Van:Dienst Na Verkoop - Overstock Garden dienstnaverkoop-garden@overstock.beVerzonden:donderdag 19 januari 2017 9:46Aan:'Koen Vanvlasselaer' myriam_koen@hotmail.comCc:'TEST-AANKOOP' cc_freeform@test-aankoop.beOnderwerp:RE: 16.001.012.76508 - Schade en kwaliteitsproblemenGeachte Mr. Vanvlasselaer,Wij hebben uw bericht goed ontvangen.Wij hebben voor u de herlevering ingepland op 2/02/2017.Onze transportfirma zal u 1 of 2 werkdagen voordien telefonisch contacteren om de tijdspanne door te geven waarin zij zullen langskomen.Wij hebben de opdracht gegeven aan de boekhouding om voor u een aankoopbon van Eur 50,00 op te maken. U zal deze binnen de twee weken in uw brievenbus ontvangen. Alsook heb ik hen nogmaals gevraagd om het staalwol en de witte lakverf op te sturen naar u via de post maar met een ander pakketje. Normaal moest u deze reeds ontvangen hebben die vorige week zou doorgegeven zijn.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groet,Bo Demon.......................................Bo DemonCustomer Care Overstockfax 32 (0) 50 328282Kantoor Legeweg 157D, 8020 OostkampWebsite www.overstock.be......................................


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform