Terug

Problemen aangekochte wagen

In behandeling Openbaar

Auto's Boone K

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

X. G.

Naar: Auto's Boone K

11/07/2019

Beste,Begin november hebben wij een wagen (mercedes A-klasse) aangekocht bij auto's Boone K. In de eerste maand merkten wij dat er regelmatig problemen waren bij het starten van de wagen. Deze bleef (meerdere malen per week) gedurende 30 seconden demarreren. Wij hebben hierbij onmiddellijk contact opgenomen bij de zaakvoerder.Bij de eerste afspraak werd de accu vervangen. Echter bleef het probleem zich voordoen. Enkele weken later hadden wij terug een afspraak. Na meerdere dagen wachten vond hij echter niet wat het probleem was. Wel werden er enkele fout uitgelezen die hij omschreef als: 'enkele domme fouten die niet veel voorstelden'. Het probleem bleef zich echter voordoen en we hebben een video-opname doorgestuurd waarop duidelijk te zien is dat de wagen slecht start. De week na de 2e afspraak hebben wij de wagen terug binnen gebracht. Na 7 dagen de wagen bij hem in de garage laten staan, hebben wij de wagen terug opgehaald.Hij vond echter het probleem niet. Het probleem bleef aanhouden en wij hebben de wagen voor de 4de maal binnengebracht eind januari. De wagen heeft er terug een week gestaan. Echter moeten wij weer uit onszelf contact opnemen hoe het gaat met onze wagen. Omdat hij ons zelf nooit op de hoogte hield van de stand van zaken.Ook bij de 4de maal vond hij het probleem niet. Na 4 keer de wagen binnen te brengen bleef het probleem voordoen. Ten einde raad zijn wij de wagen bij een officiële verdeler gaan binnenbrengen. Ik heb dit duidelijk telefonisch laten weten.De officiële verdeler vond echter wel het probleem.Ik heb terug contact opgenomen met Boone K. Met de vraag of hij contact zou kunnen opnemen voor het onderling regelen van de factuur. Hij belde ons terug om te vertellen dat de officiële verdeler veel moeite had om het probleem te vinden. Echter meld hij niets over wat er onderling is overeengekomen. Wij gaan er dus vanuit dat alles geregeld is.Tot wij een herinnering ontvangen. Ik bel terug naar Boone K. Hij vraagt of ik nog ééns wil vragen aan de officiële verdeler of ze zouden willen terugbellen naar hem, dat hij eerst wil weten wat er is hersteld. Wat ik heb gedaan. Ik heb niets meer gehoord van zowel Boone K als de officiële verdeler, dus ik ga er vanuit dat alles geregeld is.Tot wij terug een bericht ontvangen van de officiële verdeler een maand later, dat er blijkbaar niets werd akkoord gegaan.Wij vinden het echter zeer jammer dat wij vanaf het begin veel moeite hebben moeten doen om deze situatie aan te kaarten. Wij hebben zeer veel moeite gedaan om te proberen tot een oplossing te komen. Echter werd er door Boone K zeer weinig moeite gedaan om een oplossing te zoeken en om met ons in dialoog te gaan. Ook vinden wij het erg jammer dat wij steeds uit onszelf contact moeten opnemen. Boone K heeft echter nooit uit eigen initiatief contact met ons opgenomen voor het vinden van een oplossing en de stand van zaken mee te delen.WIJ HEBBEN BEGIN JULI EEN AANGETEKENDE BRIEF VERSTUURD om hem erop wijzen dat als er een verkocht product gebreken vertoond binnen de 6 maand, is deze volledig de verantwoordelijkheid van de verkoper. De wet gaat hiervan uit dat het probleem al bestond VOOR de aankoop. Het is aan de verkoper om aan te tonen dat het probleem niet bestond voor de aankoop van de wagen. En de verkoper moet er alles aan doen om dit op te lossen.Wij hebben vermeld in de aangetekende zending dat wij duidelijk van mening zijn dat hij veel te weinig moeite heeft gedaan om het probleem op te lossen en een oplossing te vinden.Wij vroegen om ons te contacteren binnen de 10 kalenderdagen.BOONE K heeft de aangetekende zending ontvangen maar deze nooit beantwoord. Zoals vanaf het begin worden wij genegeerd.Wij willen hierbij dan ook een tussenkomst in de factuur.Het is dan ook zeer spijtig als er een probleem voordoet binnen de garantieperiode dat er moeilijk gedaan wordt. Het gaat zelfs zover dat hij niet antwoord op een aangetekende zending. Het minste wat hij kan doen is in dialoog gaan, in plaats van ons te negeren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform