Terug

Probleem Met Terugbetaling

Opgelost Openbaar

Autoparts De Smet

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

B. D.

Naar: Autoparts De Smet

19/10/2024

Hallo, Ik ben op donderdagmiddag 17 oktober bij dit bedrijf langs geweest en heb motorolie besteld. Spaarstraat 13 - 9000 Gent Autoparts De Smet. Ze vertelden me dat ze de bestelling zouden plaatsen en dat ik de volgende dag zou komen.Nadat ik de 12,20 euro had betaald, gaven ze me niet eens een factuur en stempelden ze die gewoon op een stuk papier.Ze vertelden me dat ik terug moest komen met dat gestempelde papier. Omdat mijn auto veel motorolie verloor, heb ik later motorolie ergens anders gekocht.Toen ik later naar dit bedrijf ging en hen vertelde dat mijn bestelling geannuleerd moest worden en dat ik deze niet meer nodig had, zeiden ze agressief nee.Waarom kun je het niet annuleren? Toen ik vroeg om de verkoopregel te zien, zei hij dat ik de regel ben en waar ik het nu over heb.Het probleem is niet dat er weinig geld is, het probleem is dat dergelijke bedrijven er legitiem uitzien, maar niet altijd facturen uitreiken en klanten misleiden.Ik eis mijn geld terug met uw hulp. Alvast Bedankt Mvg fijne dag.

Berichten (3)

Autoparts De Smet

Naar: B. D.

21/10/2024

Beste Het betreurt ons enorm dat wij worden beschuldigd van allerlei zaken die niet eens kloppen. Als eerste heeft de klant geen motorolie besteld, dit is iets wat wij voldoende op voorraad hebben. De klant heeft een oliedop besteld. De klant heeft dit met bancontact betaald en een bewijs van betaling (met stempel) meegekregen om de bestelling af te halen. In bijlage dan ook de bon die in ons boekhoudsysteem zit, overduidelijk dat de beschuldiging van niet legitiem werken dan ook volledig onjuist is. Dit is de bon die wordt meegegeven bij afhalen van de bestelling. Er hangen bij ons in de zaak ook documenten uit waar duidelijk beschreven staat dat wij speciaal bestelde goederen nooit terugnemen! Zie bijlage Het annuleren van een order is bij onze leveranciers helemaal niet mogelijk aangezien alles computer gestuurd is. Het order werd op 17 oktober om 17.13u geplaatst en werd op vrijdag 18 oktober 9u bij ons geleverd. De klant schrijft: Omdat mijn auto veel motorolie verloor, heb ik later motorolie ergens anders gekoch Heeft hij dit dan in de nacht kunnen op de kop tikken? De klant kwam pas zaterdag 19 oktober rond 9.45u om de bestelling te annuleren, zoals hij omschrijft, maar op dat moment was dit al geleverd. Het agressieve wat wordt beschreven kunnen wij ons ook niet in vinden. Op camerabeelden kunnen wij aantonen dat de klant maar 2 min is binnen geweest en er op een normale manier wordt gecommuniceerd. Via deze weg maken wij dan ook ons standpunt duidelijk en zal er niet worden overgegaan tot terugbetaling, de klant is vrij om de gemaakte bestelling alsnog op te halen. Met vriendelijke groeten Autoparts De Smet BV Spaarstraat 13 9000 Gent Tel. 09/224/44/24 openingsuren: maandag tot en met vrijdag 8.30u-18.00u zaterdag 8.30u-14.00u

B. D.

Naar: Autoparts De Smet

31/10/2024

Indien de klant het bestelde product niet wenst, dient deze teruggenomen te worden. Ik bestelde motorolie, niet de olieinvulpijp, ik vertelde het personeel dat daar werkte zelfs aan de telefoon dat ik motorolie wilde.U maakt regels volgens uw eigen mening zonder de consumentenwetten te kennen.De consument heeft 14 dagen bedenktijd en het recht het product te annuleren. Je bestelt voor iedere klant die bij je komt auto-onderdelen en neemt het product vervolgens niet terug als er een fout in zit. dit is onzin. Het product dat u bestelt, is uw verantwoordelijkheid, niet die van de klant!Als de klant dit niet wil, heeft hij het recht de bestelling niet te ontvangen ! Het probleem hier is niet het geld, je bestelt auto-onderdelen voor elke klant die naar je toe komt en je neemt ze vervolgens niet terug, er is hier sprake van onrecht. Door je op deze manier te gedragen, verklein je alleen maar je bedrijf.

Autoparts De Smet

Naar: B. D.

31/10/2024

Beste Ik kan op camerabeelden aantonen dat u wel degelijk een oliedop (afsluiop van de motorolie) besteld. U toont met uw gsm wat u wenst te bestellen en dat is ook het gene wat werd besteld. Op diezelfde beelden staan rondom u heel veel soorten olie, die als u op dat moment olie had gevraagd ook had meegekregen. De 14 dagen bedenktijd is iets wat niet van toepassing is voor winkels enkel voor internetaankopen. Bij deze sluit ik de discussie dan ook verder af, u bent welkom om het stuk af te halen en de beelden dan samen te bekijken. Met vriendelijke groet Autoparts De Smet BVBA Spaarstraat 13 9000 Gent 09 224 44 24 BE0459365373 Open van maandag tot en met vrijdag van 8.30u tot 18.00u Op zaterdag van 8.30u tot 14.00u Van: klachten@test-aankoop.be Aan: autoparts de smet autoparts.de.smet@telenet.be Verzonden: Donderdag 31 oktober 2024 01:30:04 Onderwerp: Nieuw bericht van BIRKAN D ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ -- Met vriendelijke groet Autoparts De Smet BVBA Spaarstraat 13 9000 Gent 09 224 44 24 BE0459365373 Open van maandag tot en met vrijdag van 8.30u tot 18.00u Op zaterdag van 8.30u tot 14.00u


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform