Dag Christophe,
Jullie gebrek aan professionaliteit blijft me verbazen.
Heel graag maak ik eens een schets van onze samenwerking. Misschien kunnen jullie je eigen service dan toch even in vraag stellen.
Maart 2022, vraag ik een offerte aan, zeer snelle en vlotte service. Je komt bij mij langs en biedt enkele oplossingen aan.
Ik ga dan ook meteen akkoord en teken de offerte. De werkzaamheden kosten uiteindelijk €2809.
Mei 2022, start van de werkzaamheden. Hier komt al snel boven dat wat jullie beloofden te doen, helemaal niet kan door aansluitingen, elektriciteit, … Hoe dan ook, jullie werkman lost dit vrij goed op maar dit was allesbehalve oké aangezien hij allerlei werken moest uitvoeren aan een net gerenoveerde badkamer.
Oktober 2022 maak ik melding van het niet werken van de ventilatie in de badkamer.
Het toestel dat jullie plaatsten zou moeten aanslaan met een sensor van zodra het toestel damp detecteert maar dit doet het niet. Bij de werken wordt het toestel aangesloten op mijn lichtschakelaar. Wat ook geen 100% goede oplossing biedt (geen naloop) maar ik ben al blij dat er toch iets wordt gedaan. Na de werken bezorgen jullie me een niet gerechtvaardigde factuur. Ik hoef niet te betalen voor aanpassingen die jullie in eerste instantie al hadden moeten doen.
Juli 2023 maak ik melding van het niet werken van de ventilatie in de slaapkamer. Het bakje dat geplaatst is zou met een afstandsbediening moeten kunnen aangezet worden maar dit werkt niet.
Daaropvolgend willen jullie niet langskomen zonder dat ik een document onderteken waarbij ik akkoord ga met een betalende interventie. Iets wat absoluut niet wettelijk is aangezien dat jullie zich moeten houden aan de wettelijke garantie.
Uiteindelijk eindigt de discussie en komt er iemand langs. Hij plaatst een nieuw toestel, hetzelfde model dan het vorige.
Februari 2025 maak ik opnieuw melding van het niet werken van de ventilatie in de badkamer.
Na alweer verschillende reminder krijg ik te horen dat jullie hier niets aan kunnen doen. Ik moet jullie een aankoopbewijs bezorgen, van een toestel dat jullie zelf bij mij geplaatst hebben? Daarnaast werk je ook niet meer met dat merk dus kan er niets vervangen worden.
De enige oplossing dat jullie aanbieden is het plaatsen van een nieuw toestel. Uiteraard betalend maar jullie doen me wel een zeer ironisch voorstel, korting op dit toestel.
In dit hele verhaal voeg ik ook graag even toe dat het altijd weken duurt eer ik respons krijg van jullie. Oproepen worden niet beantwoord behalve wanneer ik bel met een onbekend nummer.
Mails duurt weken, ondanks de vele reminders die ik stuur.
Om hele eerlijk te zijn ben ik deze situatie beu. Ik ga niet blijven discussiëren met jullie en verwacht deze week dan nog van jullie een correct voorstel hoe dit opgelost zal worden.
Zo niet zal ik juridische stappen ondernemen.
Trouwens, jezelf een goede review geven op Google maakt al de slechte reviews niet goed hoor. 😊