Terug

ProAcc ProLink - weigering data beschikbaar te stellen

Closed Openbaar

Exact Software Belgium nv

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Exact Software Belgium nv

29/11/2020

ME-mail dd. 29/10/2020Geachte heer Cuyvers,beste Bram,we zijn nu 12 jaren klant en betaalden ongeveer € 5.530 aan abonnements- en supportpremies.Vanaf einde 2019 is de klassieke ondersteuning van ProAcc weggevallen. We hadden telkens opnieuw problemen met de update op Mac. De laatste keer was dit zelfs hemeltergend ingewikkeld. De telefonische ondersteuning [een scherm overnemen kon toen al niet meer] was zenuwslopend en bleek telkens opnieuw niet te werken.Na herhaalde pogingen lukte het dan toch, en dan, een paar maanden later, krijgen we de melding dat jullie Mac niet meer verder ondersteunen bij volgende upgrades.U begrijpt dat u ons voor een voldongen feit stelt.Niet upgraden is een groot risico voor ons als bedrijf. Onze computers moeten veilig blijven, en de gegevens van onze honderden klanten moeten worden beschermd. Zo investeerden we nog onlangs in een beveiliging van de website.Dus ‘niet langer upgraden’ is geen optie.In dezelfde redenering is het aan de gang houden van een aparte computer [die niet meer wordt ge-upgraded] ook niet mogelijk. We vragen dus met aandrang om de boekhouding van arekipa bvba als TXT-bestand ter beschikking te stellen, omdat u het ons niet toelaat om met jullie verder te werken zoals voordien.Het werd ons nooit duidelijk gemaakt dat stoppen met Exact en behoud van informatie geld zou kosten. De stopzetting van de aangeboden service na 12 jaar is NIET onze keuze, maar een beslissing van Exact.We vragen dan ook met aandrang om de TXT-bestanden van de voorbije boekjaren ter beschikking te stellen, ZONDER bijkomende [Prolink-]kosten.E-mail dd. 29/10/2020Geachte heer Cuyvers,Beste Bram,1. Exporteren van dataDank voor uw suggesties, maar het is voor ons geen optie om binnen onze Mac omgeving met windows te werken.We blijven het onvoorstelbaar vinden dat jullie de gegevens via TXT-bestanden niet wensen beschikbaar te stellen.Het betreft trouwens gegevens die onze eigendom zijn en waar bovendien heel veel tijd werd ingestoken om die in te voeren.Mijn excuses voor de misschien wat harde taal, maar het lijkt me bijna diefstal (of chantage?) dat jullie die gegevens niet gratis beschikbaar wensen te stellen.Geen idee hoe Testaankoop op deze praktijk zal reageren, maar ik stel hen alvast de vraag.2. Opzeg servicecontrcat ProAcc Basic 2020Sinds 2008 hebben we elk jaar ons servicecontract netjes vernieuwd.In het begin waren we immers tevreden over de helpdesk, die in uitzonderlijke geval ons scherm kon overnemen en op die manier hulp bood.Zeker vanaf begin 2020 was de service écht wel ondermaats en kon dat meestal enkel via e-mail -(Ook dit heeft ons doen beslissen om niet verder te werken met Exact Software Belgium.Bij deze geven we onze opzeg en we zijn erg benieuwd hoe Exact Software Belgium nv ons zal terugbetalen voor de service die ons sinds enkele maanden enkel last en geen lust meer bezorgde.Indien onze boekhoudgegevens niet via TXT-bestand(en) worden vrijgegeven dan eisen we een terugbetaling te krijgen van factuur 21000298 als schadevergoeding.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform