Geachte,Wij bestelden op 1 maart 2019 een keuken bij de KVIK franchisenemer te 8310 Brugge, BVBVA Peter Verhaeghe, Moerkerkesteenweg 263.Het ontwerp, de bestelling en de levering van de keuken verliepen zonder problemen. In ons huis hebben wij een schuine muur. Wij gingen er dus vanuit dat de keuken zou gebouwd en geplaatst worden evenwijdig met de schuine muur. Zowel ikzelf als mijn echtgenoot zijn LEKEN wat betreft constucties, plannen etc.. van woningen.Wij vertrouwden ten volle op de expertise van KVIK.Bij de plaatsing merkte de plaatser op dat de keuken is gebouwd om geplaatst te worden evenwijdig met lijn van de tegel, waardoor 1. wij zeer veel plaats in onze keuken zouden verliezen en 2. ons raam die bij de verbouwing gemaakt was om open te kunnen zou niet meer open kunnen.De keukenplaatser adviseerde ons om de keuken te plaatsen evenwijdig met de schuine muur, wij waren, gezien de nadelen die wij zouden hebben, hiermee akkoord.De plaatser verwittigde hierop de franchisenemer die ter plaatse is gekomen en de opdracht gaf om deze te plaatsen evenwijdig met de lijn van de tegel. Op dit moment waren bij op doktersbezoek waardoor we niet aanwezig waren. Bij thuiskomst stond de keuken zoals opgegeven door de franchisenemer. Ik belde naar de franchisenemer met de melding dat wij niet akkoord waren met de plaatsing zoals hij dit wou. De franchisenemer is dan opnieuw ter plaatse gekomen. Hij argumenteerde dat de keuken zo moet geplaatst worden omdat het design dit wil. De luifel die dient te worden geplaatst voor de montage van de dampkap zou voor ons nieuwe raam komen waardoor het niet meer open zou kunnen. Op mijn argument dat het raam niet meer open zou kunnen was het antwoord van de franchisenemer dit raam moet toch niet open. Dan is mijn echtgenoot zijn aangeboren vriendelijkheid verloren. Dan zou hij de luifel laten eindigen op een te bepalen afstand van het raam. Wij waren hiermee niet akkoord omdat dit esthetisch niet mooi zou zijn geweest. Bijkomend punt was dat de stopcontacten die geplaatst waren niet op een normale wijze toegankelijk zouden zijn geweest. Hij zou dat wel oplossen met een valse wand. Op deze manier zouden wij erg veel plaats verliezen in onze keukenruimte.Hij heeft dan iets op papier gekrabbeld (duidelijk onleesbaar) en mij dit laten onderteken. Op 16 januari 20 ontvingen wij dan de offerte voor het maken van een kastje, en een nieuw keukenblad voor een bedrag van 830.82€ incl. BTW.Wij waren hiermee niet akkoord.Tijdens het plaatsen diende een onderdeel die tekort geleverd was nageleverd te worden, het toeval wil dat het onderdeel nageleverd werd door de persoon die de keuken heeft komen opmeten. Toen hij in gesprek was met de plaatser vertelde hij dat hij deze opmerkingen gemaakt bij de franchisenemer en dat ze best contact zouden nemen met ons. Het antwoord van de franchisenemer was dat zij dat niet zouden doen, het is zo besteld.Na een tsunamie aan e-mailverkeer hebben wij besloten het advies in te winnen van een advocaat. Echter overleg tussen de advocaten van beide partijen leverde niets op. Ook Kvik als franchisegever kan in deze niet tussenkomen (??).Nu is het zo dat er nog een saldo openstaat voor een bedrag van 150.00€ maar wij hebben ook nog een beschadigde kast.Dit is meerdere malen gemeld geweest doch krijgen we hierop geen antwoord. Als commercieel voorstel wilde de franchisenemer 250.00€ excl. BTW van de offerteprijs in mindering brengen. Wij zijn echter bereid om 150.00€ incl. BTW te betalen en dit louter uit goodwill.Op sociale media hebben wij reeds enkele ontevreden klanten tegengekomen, nu willen wij ons dossier lastens zowel de franchisegever en - nemer ook aan de buitenwereld kenbaar maken binnen, wat door de wet is toegestaan.Onze conclusie is dat wij als leken in deze materie ONVOLDOENDE geïnformeerd waren over het plaatsverlies wanneer de keuken zou geplaatst worden evenwijdig met de lijn van de tegel.Mogen wij jullie vragen ons te willen informeren van wat er hier nog kan tegen gedaan worden en wat wij kunnen doen om ons dossier aan de buitenwereld kenbaar te maken.Met vriendelijke groetenSandra Schapdryver en William Sevenhant