Terug

Pearle: niet nakomen van garantie op gekochte bril

In behandeling Openbaar

Pearle opticiens

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Pearle opticiens

11/09/2019

Op 8 april 2017 kocht ik een leesbril bij Pearl in de Lange Munt. Na de gebruikelijke opmetingen van de ogen door de verkoper kies ik voor een montuur van 189 euro met kraswerende en ontspiegelende glazen. Bij het in gebruik nemen van de leesbril ervaar ik problemen met goed lezen en bij afzetten van de bril krijg ik ernstige evenwichtsstoornissen. Ik ga meerdere keren terug naar de winkel maar daar beweert men dat alles in orde is, de glazen worden meermaals gemanipuleerd zonder goed gevolg. De bril belandt in zijn etui in de schuif. De oude leesbril raakt versleten en ik wil terug de nieuw aangekochte proberen met hetzelfde slechte resultaat. Ik ga terug naar de winkel met mijn klachten en daar beweert de gerant dat dit te wijten is aan te grote glazen en ik krijg een voorstel: mijn huidige montuur van 189 euro wordt vervangen door een kleinere montuur van 35 euro met dezelfde glazen die men gaat verkleinen. Noodgedwongen aanvaard ik dit voorstel en bij ingebruikname van de zeer goedkope, kwalitatief mindere bril kan ik lezen zonder daarna weg te duizelen. De factuur van die vervangende bril vermeldt echter een rechtzetting van een foute opmeting bij de eerste bril nl de lenshoogte, de lenshoogte was op de eerste bril verkeerd opgemeten ipv 18.0, was 17.0 opgemeten.De tweede factuur die ik niet moest betalen vermelde echter een bedrag van 215euro terwijl de eerste factuur met de veel duurdere montuur 294 euro bedroeg. Ik heb hier geen rechtzetting voor ontvangen en na enkele maanden gebruik te maken van die goedkope leesbril stel ik vast dat de kwaliteit van de montuur en de van de glazen echt ondermaats is.Ik zou dan ook willen vragen of ik geen recht heb op een nieuwe even kwaliteitsvolle brilmontuur en brilglazen, zoals deze waarvoor ik aanvankelijk betaald heb.zie bijlagen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform