Terug

Onterecht 'aangetekende brieven' met dreigingen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Allianz Benelux

06/08/2020

Beste, toen ik via MyVanBreda een autoverzekering vroeg, via mijn werk had ik hier korting voor, kreeg ik een offerte van bij Allianz, deze offerte was al van dag 1 niet oké. Ik vroeg een autoverzekering met een Mini Omnium en kreeg de prijs van een gewone verzekering, daar ik nergens de melding van de Mini Omnium zag opstaan.Deze verzekering was blijkbaar een netto bedrag en er zouden nog kosten bij komen? Niet echt transparant, daar ik effectief het JUISTE bedrag wou weten. Maar ja ik dacht ze zullen dit wel opsturen met een vervaldagbericht..Op dat moment had ik nog een tweede aanvraag gedaan voor onze reservewagen (waar de kinderen heel af en toe met reden, deze was per maand te betalen met een domiciliëring). Voor de eerste verzekering (Toyota) kreeg ik maar geen CORRECT vervaldagbericht voor 1 jaar (na mijn 11 mails om dit te vragen), maar wel al een eerste aangetekende brief met de melding dat mijn domiciliering niet werkte en ik achterstond en zou geschorst worden als ik dit niet in orde bracht...Nogmaals mails gestuurd : IK WIL EEN CORRECT VERVALDAGBERICHT VOOR 1 JAAR....en een overzicht wat ik effectief moet betalen, dus verzekering plus mini omnium en kosten...maar nog niets. Buiten weer een aangetekende brief, zelfde verhaal weer gestuurd en gebeld...gingen het in orde brengen. Blijkbaar niet, want vandaag WEER een aangetekende brief nu zelfs met de melding van mijn verzekering te beëindigen????? Wil u wel melden na de eerste aangetekende heb ik zelf een beetje uitgerekend wat het zou zijn per jaar en heb direct het bedrag voor 1 jaar betaald...Dus daarom ben ik nu wel ontzettend boos, temeer ik belde naar ALLIANZ iemand aan de lijn kreeg die me 20 minuten heeft laten wachten en toen zei ik ga iemand anders moeten geven, ik begrijp het niet???? - in mijn ogen speelt ALLIANZ met mijn voeten, ze lachen alles weg en zijn eigenlijk laks...Deze klacht is omdat ik hoop dat er eindelijk iemand die daar werkt zijn job doet, alles deftig nakijkt, mij een CORRECT overzicht geeft van mijn aanrekening, dus met Mini Omnium en kosten voor 1 jaar, ook de korting van mijn werkgever moet zichtbaar zijn.En ik eis excuses voor heel deze situatie, verdorie heb niets gedaan dan gemaild en gebeld en ik krijg dan toch nog een dreigbrief om alles te beëindigen, neen dat neem ik niet...Graag een vlugge reactie aub, want ik ben het wel meer dan moet nu. Bedankt.

Berichten (8)

Allianz Benelux

Naar: C. V.

06/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

C. V.

Naar: Allianz Benelux

07/08/2020

Beste, het ergste van al is, stuur ik naar jullie wordt er gezegd je moet VanBreda aanspreken, maar die doen ook niets! Die zeggen Allianz moet het regelen. Ik als klant zit er tussen, mijn vraag wordt niet opgelost door geen 1 van de 2, om een correct bedrag door te geven om in 1 keer te betalen & ik krijg wel de agressieve brieven van jullie! Terwijl ik nu uiteindelijk zelf het bedrag had uitgerekend en heb betaald. VanBreda zegt wel dat jullie nog steeds de domiciliëring in jullie systeem hebben????? Ik begrijp echt niet wat de moeilijkheid is in deze zaak. Klant heeft 2 polissen, ondertussen nog 1, de andere opgezegde moest per maand en per domiciliëring gaan, de andere ZONDER domiciliëring in 1 keer te betalen. Los het aub op. Ik wens gewoon manueel, volgend jaar dan, dit jaar heb ik betaald, mijn polis voor 1 jaar te betalen...ik begrijp echt het probleem niet.

C. V.

Naar: Allianz Benelux

10/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

C. V.

Naar: Allianz Benelux

10/08/2020

U schrijft in uw mail dat ik ALTIJD maandelijks heb betaald??? Wel da's inderdaad raar dat u mij 2 aangetekende brieven hebt gestuurd met bedreigingen omdat ik niet betaalde met als reden : de hiernavolgende premies werden tevergeefs aan uw financieel organisme aangeboden - 1ste. brief voor mei, juni en juli 2020 opgemaakt door jullie op 15/07/2020. 2de. Brief zie de bijlage - opgemaakt op 4/8/2020 voor dezelfde maanden+ augustus+ extra kosten???Dus nee het ging niet via domiciliëring omdat ik mijn bedrag per jaar wou betalen..NOGMAALS wat ik nu al lang uit mijn eigen heb gedaan. Ik heb voor 1 jaar een bedrag betaald van 347,52 euro daar zit de eerste betaling via de overschrijving van 61,34 euro bij in...Nogmaals, ik begrijp echt jullie probleem niet en waarom jullie van alle leugens zijn aan het uitvinden. In de ene brief zegt u ik heb achterstallen en dan stuurt u een mail dat maandelijks heb betaald??? Ik denk toch dat u het zelf niet meer weet.

C. V.

Naar: Allianz Benelux

12/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

C. V.

Naar: Allianz Benelux

16/08/2020

Het betaalde bedrag hebt u gezien als bijlage???? wat nu, want ik zou graag een factuur voor dit bedrag dat ik heb betaald ontvangen. Wat ik dus al sinds Maart vraag. als ik die krijg dan zijn we tot volgend jaar maart in orde..en kunnen we deze zaak hier afsluiten. Bedankt.

C. V.

Naar: Allianz Benelux

17/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

C. V.

Naar: Allianz Benelux

01/09/2020

Beste,Nog steeds geen deftig overzicht van een jaarlijkse factuur. En waarom krijg ik nu ineens een attest van schadevrij rijden??Ik vind het echt allemaal heel bizar en wil gewoon een jaarlijkse factuur.Van Dessel Chantal


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform