Terug

onaanvaardbare werken

In behandeling Openbaar

Koenig-ramen

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Koenig-ramen

29/09/2016

Betreft: Onaanvaardbare werkenBeste,Op 16/06/2015 bestelden we bij u onze grijze PVC ramen die half augustus 2015 gingen geplaatst worden. Die plaatsing werd herhaaldelijk uitgesteld waardoor onze ramen pas half oktober konden geplaatst worden. Op de afwerking mochten we nog een aantal maanden wachten en is tot op heden nog steeds niet volledig in orde.We stellen ook volgende gebreken vast:- Ramen:Het middenstuk van de ramen is te kort gemaakt en is door jullie opgelost door witte afdekplaatjes te steken. Hierdoor hebben we grijze ramen met witte onderdelen aan.Dit is nooit vooraf besproken, we bestelden grijze ramen en niet grijs met wit!Aan de hoeken van de ramen en deur was de grijze nerffolie te kort en was er nog witte PVC zichtbaar. Dit is door jullie bijgewerkt met een stiftje in dezelfde kleur. Het verschil van de matte folie en het blinkende stiftje is zeer opvallend en lelijk.- Deur:Het onderste deel van de deur bestelden we in hetzelfde materiaal als onze ramen. Eerst kregen we een wit! paneel en daarna werd het vervangen door een wit paneel dat gespoten is in hetzelfde grijs als onze ramen. Hierdoor hebben we terug een blinkend paneel (verf) en een matte omlijsting (nerffolie). Er zijn ook oneffenheden in het gespoten oppervlak en stukjes verf springen heel gemakkelijk af!De onderkant van onze deur was al beschadigd voor de plaatsing en hebben we herhaaldelijk gemeld. Er zit een heel duidelijke oneffenheid aan de naad.De sluiting van de deur is ook helemaal niet in orde. Als ze gewoon dicht is hebben we een opening bovenaan de deur terwijl de onderkant dicht is.Bij het op slot draaien van de deur kan de sleutel maar 1x omgedraaid worden i.p.v. 3x zoals voorzien.- Afwerking:We hebben uiteindelijk de juiste vensterbanken gekregen en we zijn tevreden over het materiaal. Maar een aantal vensterbanken zijn in een helling geplaatst en een aantal recht. Hierdoor is de afwerking terug heel slordig en onprofessioneel.Het voegen van onze buitenmuren is ronduit schandalig gedaan. De mortel hangt in dikke klodden aan onze muur en in plaats van met degelijk materiaal is het voegen met hun vingers! gebeurd.Het vliegenraam (t.w.v. €50) hebben we uiteindelijk geannuleerd . We zitten al maanden te wachten op onze hordeur (t.w.v. €500) maar die hebben we nog steeds niet ontvangen.In onze gang was een stuk muur verdwenen door de uitbraakwerken. Dit is bijgewerkt door te pleisteren maar ook hier hangen de klodden pleister in dikke lagen aan onze muur!Sommige afdekplaatjes van de vensterbanken binnen zitten nog steeds los.- Factuur:We betaalden reeds 85% van de totale prijs ruim voor de werken van start gegaan zijn.In mei 2016 krijgen we plots een eindfactuur waar de prijs van de hordeur (die plots maar €375 meer waard is i.p.v. €500) van afgetrokken is. We hebben die hordeur nooit opgezegd en zaten hier al heel lang op te wachten. - Afspraken:De aantal keren dat afspraken gemaakt werden en niet nagekomen werden is immens veel!De vele dagen verlof die we hiervoor genomen hebben en die telkens op niets uitdraaiden zijn niet te tellen en is onaanvaardbaar. Vele malen werden we niet verwittigd als ze niet kwamen opdagen en moesten we telkens zelf terug contact opnemen met het bedrijf.

Berichten (1)

Koenig-ramen

Naar: A. C.

29/09/2016

Beste famile Cknockaert,Uw mail komt een dag later binnen nadat u gisteravond mijn collega, de heer Kristof Papin, heeft geweigerd om de zaken met u te overlopen. Inmiddels hebben wij een half jaar geleden alle zaken keurig opgeleverd en geen enkele reclamatie ontvangen. Wij kunnen ons dan ook niet vinden in uw mail en stellen de 2 volgende mogelijkheden voor:1) Wij laten de werf zoals het is (in onze ogen volledig opgeleverd en correct) en zullen de laatste 15% factuur crediteren. Beide partijen hebben geen verplichtingen meer naar elkaar toe.2) Wij zullen de gerecheurwaarder inschakelen om de openstaande vordering te vorderen. U heeft de factuur nooit geprotesteerd, ook heeft u de laatste 6 maanden nooit gereclameerd. Indien wij binnen 5 dagen geen antwoord ontvangen, zullen wij overgaan tot dagvaarding via de gerechtsdeurwaarder. Wij hopen op een correcte manier het geheel te kunnen afsluiten.Met vriendelijke groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform