Geachte heer/mevrouw,
Op 28/01/2025 kocht ik bij u een tweedehandswagen voor een bedrag van €7500. Sinds de aankoop heb ik echter herhaaldelijk ernstige problemen ondervonden met het voertuig.
Op 6 juni 2025 moest ik de wagen binnenbrengen in uw garage omdat de wagen niet meer accelereerde en niet sneller reed dan 30 km/u. De diagnose was dat de motor defect was. U besloot om een gereviseerde motor te plaatsen, maar ook deze vertoonde onmiddellijk ernstige defecten. Vandaag vernam ik telefonisch dat ook deze vervangmotor volledig stuk is, en dat u nogmaals een nieuwe gereviseerde motor moet installeren.
Tot op heden is mij geen vervangwagen of enig alternatief vervoermiddel aangeboden, ondanks het feit dat ik het voertuig beroepsmatig nodig heb. Ik ben hierdoor aanzienlijk beperkt in mijn mobiliteit en inkomsten.
De herhaalde motorproblemen wijzen op een ernstig verborgen gebrek, dat duidelijk reeds bestond op het moment van verkoop, maar mij als koper onbekend was. Volgens de Belgische wetgeving, meer bepaald artikel 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek, heb ik als koper het recht om bij verborgen gebreken of ernstige non-conformiteit, de ontbinding van de verkoopovereenkomst te eisen en het betaalde bedrag terug te vorderen.
Ik eis hierbij formeel:
De onmiddellijke ontbinding van de koopovereenkomst.
De terugbetaling van het volledige aankoopbedrag van €7500.
Eventueel gemaakte kosten (zoals sleepkosten, diagnosekosten, enz.) zullen op een later moment toegevoegd worden aan mijn vordering.
Indien u hier niet binnen de 14 kalenderdagen na dagtekening van deze brief op reageert, zie ik mij genoodzaakt om verdere juridische stappen te ondernemen, waaronder het inschakelen van een advocaat en/of het indienen van een klacht bij de FOD Economie.
Ik verzoek u vriendelijk, maar met aandrang, om dit ernstig te nemen en binnen de gestelde termijn schriftelijk te reageren.
Met de meeste hoogachting,
Jorn Boudiny 04 93 94 89 56