Terug

Niet correcte informatie ivm betaling facturen WZC

In behandeling Openbaar

Sociale zorg Geel (OCMW)

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. P.

Naar: Sociale zorg Geel (OCMW)

05/12/2023

Beste,Wij zijn op 31 maart 2022 bij uw sociale dienst langs geweest ivm rusthuisopname van ouders in WZC De Winde Veerle.Op deze afspraak was ons verteld dat jullie alle facturen van WZC De Winde in orde gingen maken en we ons daar niks van moesten aantrekken.Ook mochten wij 1 rekening, van Argenta, behouden om de begrafenis van beiden te betalen.Achteraf zijn jullie hier op terug gekomen en moesten we de rekening van Argenta ook overschrijven op i-rekening en kregen we nog 3000 euro voor begrafenis ma en 3000 euro voor begrafenis pa. Begrafenis ma is nog steeds niet betaald, enkel ons gedeelte want uiteraard was 3000 euro niet voldoende om alles te dekken.Op 23 mei 2022 zijn wij nogmaals langs geweest en toen was dat om de borgstelling in orde te maken en hebben we gevraagd wat er moest gebeuren met de facturen die wij nog niet betaald waren, dit waren facturen van €3688,36 en €3712,92 die nog konden betaald worden van het bedrag dat nog op de rekeningen van ING van mijn ouders stonden op dat moment, een bedrag dat later volledig overgemaakt werd naar de i-rekening.Jullie hebben toen nogmaals bevestigd dat jullie dit in orde gingen maken en deze facturen zijn nog steeds in jullie bezit want we moesten ze daar achterlaten omdat daar 2x een voorschot was gevraagd, een voorschot dat reeds in maart was aangerekend en dus nogmaals in april. Dit was verrekend en in orde gemaakt door de WZC De Winde met de factuur van mei.Nadat wij de rekening van mijn ouders hadden overgedragen aan jullie diensten kregen wij echter de vraag van WZC De Winde wanneer die facturen gingen betaald worden. Wij gingen er op het moment van de overdracht nog steeds van uit dat jullie dit gingen betalen maar dan stuurde jullie doodleuk een email dat je pas de facturen vanaf juni konden betalen omdat de borgstelling pas in mei was ondertekend, iets wat jullie daarvoor NOOIT hadden verteld, wat jullie wel hadden verteld tegen ons op de afspraak van 23 mei 2022 was dat jullie de openstaande facturen van WZC De Winde zelf gingen betalen, dus nog altijd geen woord dat wij dit zelf nog moesten betalen voor de overdracht van de rekening.U hebt ons, opzettelijk of niet, bedrogen want wij zouden nooit dat geld overgedragen hebben als we daar nog een factuur van meer dan 7400 euro van moesten betalen.Ondertussen is hier reeds €1377,18 van betaald, een bedrag dat terug gestort is door Argenta door 2x betaalde hospitalisatieverzekering. Een bedrag dat echter niet hoefde betaald te worden indien sociale diensten op onze vragen geantwoord had die we gesteld hadden via email maar zoals meestal in die tijd zonder succes op antwoord.Wij vragen dan ook met aandrang om dit recht te zetten en de openstaande factuur van april aan het WZC te betalen.PS: Wij hebben momenteel afbetalingsplan gekregen van WZC dat we absoluut niet kunnen afbetalen wegens te laag inkomen.Indien dit voorstel niet ondertekend terug gestuurd zal worden ter goedkeuring aan WZC zullen ze een deurwaarder inschakelen.

Berichten (1)

W. P.

Naar: Sociale zorg Geel (OCMW)

18/09/2024
Dit antwoord is privé

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform