Geachte dames en heren,
Op 23 augustus 2025 heb ik mijn iPhone laten herstellen bij Wetteren GSM Zone, gevestigd te Florimond Leirensstraat 8, 9230 Wetteren.
Mij werd beloofd dat er een nieuwe originele batterij zou worden geplaatst. Ik ging hiermee akkoord en betaalde 65 euro voor de vervanging.
Mijn originele batterij werd niet teruggegeven.
Na deze herstelling begon het toestel tijdens het opladen oververhit te raken en traden er storingen op.
Ik ben opnieuw naar de zaak gegaan. De hersteller vroeg toen om een garantiebewijs, hoewel mij nooit een garantiebewijs werd overhandigd.
Pas nadat ik had aangegeven een klacht te zullen indienen, stemde hij in met een tweede vervanging.
Kort daarna werd het toestel onbruikbaar (regelmatige herstarts).
Vervolgens heb ik bij Lab9 Aalst een diagnose laten uitvoeren.
Lab9 Aalst is een erkend Apple-servicecentrum en stelde vast dat de door Wetteren GSM Zone geplaatste batterij niet origineel was.
Hiervan bestaat een officieel rapport.
Ik heb Wetteren GSM Zone verzocht om terugbetaling van het betaalde bedrag wegens deze foutieve herstelling, maar dit werd geweigerd.
De hersteller weigert de 65 euro terug te betalen en stelt voorwaarden die feitelijk onmogelijk te vervullen zijn.
Het e-mailadres van de onderneming is mij niet bekend; de zaak communiceert enkel via telefoon en ter plaatse.
Ik verzoek Test Aankoop om bemiddeling en opvolging van dit dossier.
Met vriendelijke groet,
Mikhail Danilov