Terug

Niet aanvaarden van bongo bon

Closed Openbaar

the original

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

I. D.

Naar: the original

02/04/2025

Beste, Zondag middag reserveerden we online bij The Original in Brugge een ontbijt voor 2 personen voor maandagochtend. We lieten ook weten in de reservering dat dit met een bongo bon was. We kregen een bevestiging van deze reservatie. Als we maandagochtend toekwamen, lieten we direct weten dat we gereserveerd hadden met een Bongo bon: ontbijt met bubbels. De dame die ons bediende vroeg om een foto te trekken van de bongobon omdat ze die moest doorsturen naar haar manager. Even later kwam ze terug met de manager aan de telefoon en vroeg ons om hem te woord te staan. Hij liet ons weten dat de bongo bon niet telde. Deze is nochtans geldig tot 2027. Toen zei hij dat die bon niet telde bij hun. Wij antwoordden dat via de site van bongo hun naam en website nochtans vermeld staan bij deze bon. Daarop zei hij dat ze met een andere bongobon werkten. Als we vroegen dewelke? Zei hij 'Ontbijt met bubbels' Dat is de bon die wij hebben, zeiden we. Maar we mochten hem niet gebruiken. Hij vroeg wat de waarde van onze bon was. Daarop konden we niet antwoorden omdat we die cadeau gekregen hadden. Hij wilde die niet afrekenen. En stelde ook geen compensatie voor. We werden gevraagd of we nog wilden blijven en dan zelf betalen of we ergens anders naartoe wilden. We vermoeden dat hun prijs opgeslegen is voor wat zij aanbieden onder ontbijt met bubbels t.a.v. de waarde van de bongobon, maar dat maakt onze rekening niet. Laat staan dat dit klantvriendelijk zou zijn! Wij moesten contact opnemen met bongo om dit te regelen, terwijl wij aangaven dat zij wel als partner geregistreerd staan bij bongo. Dan is het toch aan hen om bongo te contacteren? Ze hebben ook nog steeds een foto van onze bongobon, waarmee ze dus eigenlijk wel de waarde ervan kunnen innen. We namen reeds contact op met bongo om deze om te zetten naar een andere bon, een reactie kregen we wel direct vermoedelijk wel van een chatbot. Verder gebeurde er nog niets. Kan een bedrijf zomaar een bongobon weigeren? Kunnen ze niet gewoon de bon inscannen en het bedrag eventueel in mindering brengen? Of zijn ze zelfs verplicht om te voldoen aan een ontbijt met bubbels als dit zo op de site staat van Bongo? Graag jullie feedback hierover.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform