Terug

Misleidende handelspraktijken en oneerlijke contractvoorwaarden

Closed Openbaar

Van Ase bouwersgids

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

R. B.

Naar: Van Ase bouwersgids

10/11/2025

Dit bedrijf gebruikt zeer misleidende verkooptechnieken en oneerlijke contractvoorwaarden die grenzen aan oplichterij om via een incassobureau schandalige bedragen te eisen voor diensten waarvan nooit gebruik gemaakt werd! Wij moesten het openstaande bedrag van € 2.067,69 noodgedwongen betalen, uitsluitend om verdere juridische stappen en bijkomende kosten te vermijden. Wij willen onze grote verontwaardiging uiten over de handelswijze van Van Ase Bouwersgids, die wij als onprofessioneel en misleidend ervaren. We hopen op deze manier ook andere zelfstandigen te waarschuwen voor Van Ase bouwersgids. • Er werd zonder duidelijke communicatie sprake van een stilzwijgende verlenging van het contract na slechts drie maanden, terwijl wij ons enkel via een website hadden aangemeld en op een link geklikt hadden om een 'voorstel' te bekijken en geen enkel gebruik van hun diensten gemaakt hebben tot op heden, noch hebben wij enige andere bevestiging geuit dat we met hen in zee wensten te gaan. • Een vergetelheid bij betaling van de eerste factuur (van het zogezegde contract dat we aangegaan waren) werd niet gevolgd door een normale herinnering of aanmaning, maar vervolgens gebruikt om onze reeds via e-mail gedane opzegging ongeldig te verklaren. • Tijdens telefonisch contact werden wij onheus en intimiderend bejegend door een medewerker een zekere ‘Tommy’ van Klaar Incasso, wat wij als totaal onaanvaardbaar beschouwen. Hij bleek ook verdacht goed op de hoogte te zijn van de verkooptechnieken van Van Ase bouwersgids en hun handelspraktijken. • Tot slot ontvingen wij van Klaar Incasso een vordering met buitensporige bijkomende kosten van meer dan € 400, wat wij als onredelijk en disproportioneel ervaren. Wij hebben uiteraard alles aangetekend opgezegd maar zijn nu meer dan 2000 euro kwijt wegens misleidende handelspraktijken en oneerlijke contractvoorwaarden.

Bemiddeling door Testaankoop 21 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform