Terug

Misleidend lidmaatschap en ongewenste betalingen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

J. A.

Naar: Knaek

18/09/2025

Beste Knaek is een studentenkortingsapp waarvoor je je gratis kan aanmelden in je eerste jaar, als ik het me nog goed herinner. Daarna word je niet meer op de hoogte gebracht van je lidmaatschap en loopt dat gewoon Ik kreeg deze zomer plots een mail dat ik nog openstaande kosten had, waar ik niet van op de hoogte was. In mijn geval heb ik enkele euro’s aan openstaande kosten betaald en mijn lidmaatschap vervolgens direct opgezegd, omdat ik mij niet bewust was van verdere verplichtingen. Tot mijn verbazing werd er een week later echter tweemaal €30 van mijn rekening afgeschreven, zonder dat ik hiervan op de hoogte was gesteld of hier toestemming voor heb gegeven. Ik heb Knaek hierover per mail gecontacteerd, maar heb tot op heden geen enkele reactie ontvangen. Dit ervaar ik als uiterst onprofessioneel en klantonvriendelijk. Ik ben van mening dat Knaek opzettelijk misleidende communicatie hanteert, studenten onvoldoende informeert over abonnementskosten en het stopzetten van het lidmaatschap nodeloos moeilijk maakt. Bovendien zijn er veel gelijksoortige klachten te vinden, wat erop wijst dat dit een structureel probleem is. Ik zou dus heel graag die €60 terug op mijn rekening zijn verschijnen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform