Terug

Kwaliteit van afgeleverde werk (afwezig) en niet akkoord met soort werkzaamheden

In behandeling Openbaar

Mario Grunewald

Start een klacht

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

G. E.

Naar: Mario Grunewald

12/10/2025

Beste, Ik heb mondeling en schriftelijk, ook via aangetekend schrijven -tijdens de werkzaamheden- te kennen geven dat ik absoluut niet akkoord was met de manier waarop u de laatste werken heeft uitgevoerd. Dit over de lamentabele verlichting die u heeft aangebracht tegen het plafond (deze constructie hing reeds door terwijl je aan het werk was), de manier waarop stopcontacten zijn bevestigd, het feit dat u zonder toestemming en voorafgaandelijk overleg een stopcontact boort in het voorpaneel van een nieuwe keuken (en deze beschadigt), u vertikt om stopcontacten te plaatsen waar deze voordien voorzien waren (keuken bijgevolg niet aangepast aan gebruik koelkast, dampkap, en zo veel meer). Ik heb een deel van de factuur betaald en heb u de kans gegeven om dit recht te trekken (aangetekend schrijven eind augustus). U kiest ervoor om dit niet te doen en u stelt mij in gebreke omdat de factuur niet volledig betaald werd. Ik ben bereid u meer dan het bedrag over te schrijven dan wat ik tot nu toe heb gedaan, maar wil dat u de wens van de klant respecteert en de werkzaamheden degelijk komt afwerken (stopcontacten, verlichting gang en 'afwerkingsgraad' kabelgoten). Graag ook een concreet overzicht van de uren die u zou gerealiseerd hebben februari 2025. Het is niet gebruikelijk om deze nu pas ten berde te brengen, en al zeker niet zonder concrete opsomming wat-wanneer. U kan mij niet in gebreke stellen, terwijl u geen gehoor heeft naar wensen klant en beslist om niet te communiceren met mij of andere aannemers. Uw 'het zit in mijn hoofd' en de onmogelijkheid of onwil om daarover te communiceren met mij en andere aannemers heeft anderen en mezelf veel frustratie, extra werk en te betalen facturen gekost. Ik zie graag een overeenkomst, maar de volledige som van de factuur (u kan de aangebrachte verlichting komen weghalen), betaal ik niet. U kan oplijsten wat het aanbrengen van de plastic verlichting heeft gekost. De werkuren daarvoor zie ik ook graag in mindering van de factuur. Ik vind dit een zeer schappelijk voorstel, aangezien ik de aanpassing van leidingen en het corrigeren door andere aannemers niet in rekening breng. Ik hoor het graag via aangetekend schrijven tegen uiterlijk 21 OKTOBER 2025. Mvg, Goedele Ernalsteen

Berichten (1)

Mario Grunewald

Naar: G. E.

13/10/2025

Evergem , 13/10/2025 Reactie klacht Goedele Ernalsteen Ik heb kennisgenomen van de klacht van Goedele Ernalsteen in verband met de werkzaamheden door mij uitgevoerd. Ik heb wel degelijk geantwoord op het aangetekend schrijven van mevrouw Ernalsteen. In de mail van 1 oktober heb ik alle opmerkingen die in deze klacht worden geformuleerd punt voor punt behandeld. Het lijkt me dan ook totaal zinloos om dit hier opnieuw te doen Samenwerken met mevrouw Ernalsteen is zeer moeilijk of zelfs onmogelijk, na 2 jaar aanmodderen heb ik beslist om niet langer voor haar te werken. De samenwerking was inderdaad totaal verzuurd. Er werd een andere aannemer aangesteld, ik zou nog zorgen voor de keuring van de elektrische installatie en daarna stoppen. Op 18/08 werd de elektriciteit goedgekeurd en heb ik zoals afgesproken de werken gestaakt. Op 24/08 heb ik mijn slotfactuurgemaakt en bezorgd. Op 30/08 werd een aangetekend schrijven gestuurd waarop ik op 1/10 heb geantwoord. Op 3/10 dus na het ontvangen van mijn antwoord heeft mevrouw Ernalsteen zonder mijn toestemming foto's geplaatstop mijn Google Business profiel.Deze foto's zijn detailfoto's en worden zonder context gepubliceerd zodat ik niet kan reageren. Het is duidelijk de bedoeling om mijn reputatie te schaden! Op 12/10 dient mevrouw Ernalsteen een klacht tegen mij in op het forum van Testaankoop, ze doet dit op een openbaar forum opnieuw om mijn reputatie te beschadigen. Mijn versie of reactie voegt ze bewust niet toe aan de bijlagen. Ik betreur dat een organisatie zoals Testaankoopkan ge(mis)bruikt worden om mensen in diskrediet te brengen, maar dit is nu eenmaal de digitale wereld. Ik kies er uirukkelijk voor om niet publiek in discussie te gaan en ben er ook van overtuigd dat ik recht heb op de volledige betaling van mijn factuur. Indien nodig zal ik dit bedrag vorderen via het gerecht. Bovendien zal ik nog bekijken hoe ik zal omgaan met de reputatieschade die mij is toegebracht. Mario Grunewald Kluisstraat 36 9940 Evergem 0497/745410 Btw BE 0742414145 mariogrunewaldvof@gmail.com Op zo 12 okt 2025 om 18:30 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform