Ik heb in 2023 een Klever Gala Y 45 spedelec gekocht. Deze heeft na 2 jaar nog geen 1500km gereden. De reden hiervoor is simpel, hij valt steeds in panne en Klever geeft geen oplossing.
Eerst was het de trapas waar speling op zat. Dit was blijkbaar een productiefout en er was een terugroepactie, of dat zegt men toch. Ik heb via geen enkele weg hier iets van mogen ontvangen. Het is bij een geluk dat ik bij een andere dealer ging aankloppen die me dit vertelde.
Maar als het de trapas niet is, dan zijn het wel de remsenoren die falen, de pinkers die vreemd reageren, of nu ook al enige tijd de motor die te pas en te onpas uitvalt. En gezien wat ik lees op verschillende fora, vrees ik voor de batterij...
De fiets is de afgelopen maanden al enkele keren binnen geweest. Ik heb de fiets al 2 maal terug gekregen. De dag na het ophalen mocht ik de fiets al weer binnen leveren, want de motor valt nog steeds uit.
Klever weigert de fiets op te halen, of een andere motor op te sturen. Ondertussen blijven ze mijn veel te vriendelijke fietsenmaker lastig vallen om 'dingen' te proberen. na de zoveelste firmware update.
De dealer, waar ik de fiets niet bij gekocht heb, maar die zo vriendelijk was om mij verder te helpen (Interbikes Leuven), kan ik niet genoeg bedanken voor het geduld.
Maar dat is een bijkomend gekend probleem bij Klever, ze zijn niet bereikbaar. Alles moet via de dealer. En zo te horen gaat die communicatie ook niet heel vlot.
De fiets komt nu terug uit herstelling. Morgen zal ik weten, of het deze keer iets heeft uitgehaald, of dat de fiets weer meteen binnen mag.
Ik ga er van uit dat ze de motor eindelijk vervangen hebben, aangezien de fiets voor 2 maanden is binnen geweest.
Morgen beslissen we of we beginnen met een ingebrekestelling, zodat we bij geen reactie over kunnen gaan tot gerechterlijke stappen. Maar daar zal ik eerst jullie advocaten ook nog eens om raad vragen.
2 jaar tijd, 1500km voor een fiets die bedoelt was om dagelijks mijn rit naar Brussel mee te doen naar het werk 33km enkele rit. een fiets die meer als 6000euro heeft gekost. De treintickets die ik heb gekocht en de benzine die ik met mijn motor heb verreden. De verzekerign voor de fiets die al 2 jaar loopt. Het heen en weer naar de fietsenmaker. Het in panne vallen op weg naar huis. Lang moet u niet rekenen om te kunnen zien dat ons gezin hier enorm verlies aan doet.
Klever is onbereikbaar, verschuilt zich achter zijn dealers en komt er nog mee weg ook. Als consument die denkt zijn kosten te kunnen drukken, nog iets goed te doen voor zijn gezondheid en dat van de anderen, die zijn zuurverdient geld in iets steekt... Heel zwaar ontgoocheld.
Er waren al problemen bij de dealer waarvan ik de fiets had gekocht. Ik heb geprobeerd om Klever hieromtrent te kunnen aanspreken. Maar geen enkel antwoord op alle mail adressen die ik maar kon vinden. Ik vind dat veelzeggend.
Op veel momenten moet je je verlies slikken, maar dit vind ik helemaal niet correct.