Terug

Klacht en verzoek tot ontbinding van overeenkomst – dakrenovatie Isoboost

Closed Openbaar

isoboost

Start een klacht

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

V. W.

Naar: isoboost

07/06/2025

Geachte heer/mevrouw, Eind januari 2025 heb ik bij Isoboost een offerte ondertekend voor de uitvoering van dakrenovatiewerken. In de offerte is uitdrukkelijk opgenomen dat, indien de werken niet in het eerste kwartaal van 2025 zouden kunnen worden uitgevoerd, er kosteloos een tijdelijke oplossing voorzien zou worden om een huidig lek te dichten in afwachting van een volledige dakrenovatie (in Q1 2025). Dit was voor mij essentieel, aangezien mijn dochter slaapt onder een dak waar al maanden een lek aanwezig is en schimmelvorming optreedt. Net omwille van die belofte, en in de veronderstelling dat Isoboost snel zou kunnen ingrijpen, heb ik voor uw firma gekozen. Eind januari betaalde ik een voorschot van iets meer dan €5.500. Sindsdien heb ik zelf vier keer contact moeten opnemen met hun helpdesk om duidelijkheid te krijgen over de startdatum van de werken. Pas in de voorlaatste week van mei werd ik gebeld met de melding dat de werken op 28 mei zouden starten – een planning die al met een week was uitgesteld. Op 28 mei is er echter niemand komen opdagen. De dag nadien stond er plots een container in de straat, maar verdere communicatie bleef uit en er was geen kat te zien. Werken zijn nooit gestart alsook geen communicatie hierrond. Sindsdien lukt het mij niet meer om iemand van hun dienst te bereiken. Ik blijf telkens meer dan 30 minuten in de wachtrij hangen, ondanks de melding dat ik de eerstvolgende klant ben. Ook de heer Dreni – Isoboost vertegenwoordiger – reageert niet op mijn ingesproken berichten. Ik krijg de indruk dat ik bewust wordt genegeerd. Gezien de afgesproken planning niet werd nageleefd, de tijdelijke oplossing is uitgebleven, de communicatie ernstig tekortschiet en ik geen enkel vertrouwen meer heb in de verdere opvolging, wens ik hierbij formeel mijn voorschot van €5.500 terug te vorderen en het contract als ontbonden te beschouwen.

Bemiddeling door Testaankoop 22 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform