Op 06/02/2024 kocht ik bij uw garage een Opel Grandland Business Elegance 1.2 Turbo (chassisnummer; WOVZRHNS1P6035388).
Reeds in mei vorig jaar heb ik u voor de eerste maal op de hoogte gebracht (via e-malil) van een ernstig defect aan het scherm in de wagen. Het scherm blokkeerde, de radio werkte niet meer en de boordcomputer werkte ook niet zoals het moest,wat uiteraard de veliligheid in het gedrang brengt.
In juni heb ik videobeelden doorgestuurd waarin het probleem duidelijk zichtbaar is. Sindsdien is mijn voertuig meerdere keren binnengebracht voor herstel, maar tot op heden, meer dan een jaar later,is het defect nog steeds niet definitief verholpen.
Momenteel bevindt mijn wagen zich opnieuw in de garage (sinds 26 mei 2025), opnieuw voor hetzelfde probleem.
Hoewel ik telkens een vervangwagen krijg is dit geen structurele oplossing.
Ik stel vast dat het vertrouwen in een goede afloop volledig ontbreekt. Het feit dat dit hardnekkige probleem zich blijft voordoen en dat u hierin nog steeds geen duurzame oplossing hebt kunnen bieden, is voor mij onaanvaardbaar.
Hierbij stel ik u schriftelijik in gebreke en verzoek ik u uiterlijk binnen de 14 dagen vanaf heden een definitieve oplossing te bieden voor het probleem.
Indien dit niet lukt, wens ik dat u overgaat tot het kosteloos vervangen van de wagen door een nieuw en goed werkend exemplaar van hetzelfde model of vergelijkbaar type.
Indien hieraan geen gehoor wordt gegeven, zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen en een beroep te doen op mijn consumentenrechten.
Ik verwacht uiterlijk tegen 01/07/2025 een schriftelijk antwoord van u met een concreet voorstel tot definitieve oplossing.