Geachte mevrouw/heer,
Op 07/06/23 kocht ik een DIELLE CHIBILI 80 UP natuursteen in uw winkel en betaalde ik er 6799 euro voor.
Vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, het toestel maakt een enorm storend lawaai, ijzer op ijzer schurend ( zo lijkt het).
Dit lawaai is steeds aanwezig als de kachel brand.
In oktober 2023 ( eerste gebruik van de kachel) heb ik u een whatsapp gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren. . Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden ( 1 1/2 jaar later)niet hersteld.
Wel werd er al drie maal een herstelling gedaan zonder het beoogde resultaat.
Zie bijlage overzicht whatsapp berichten
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Voor ons is het belangrijk een stille goed werkende kachel te hebben .
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Orderbevestiging
• Betalingsbewijs