Terug

herstelling sofa Franco Ferri / bestelling 66588

Opgelost Openbaar

BVBA Meubelplein De Olifant

Start een klacht

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

I. D.

Naar: BVBA Meubelplein De Olifant

15/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 21 JANUARI 2024 kocht ik een salon met 2 elektrische relaxen Franco Ferri in uw winkel en betaalde ik er €4.900 voor. Na de aankoop vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, een lawaai bij het openen van zowel de hoofdsteunen, als de relaxen/voeteinden. Eerst heb ik u verschillende keren telefonisch gecontacteerd en vervolgens mijn eerste mail (met geluidsopname) verzonden Op 11 oktober 2024 met verzoek het product onder garantie te laten repareren. Uw eigen medewerkers zijn op 12 NOVEMBER 2024 bij mij langs gekomen om zelf te constateren wat het probleem zou kunnen zijn hebben hun "verslag" gedateerd 12/11/2024 opgemaakt (corpus: ".....LEDA: leder maakt lawaai tijdens het openen van de relax. Leder spant en wrijft zodanig dat het veel lawaai maakt. Graag servicedienst te sturen..." De externe servicedienst (Solpro) is geweest op 6 JANUARI 2025 en heeft tevens zijn verslag opgemaakt waarin o.a. vermeld staat "...Veroorzaakt door transport en productie/verwerking. Ik heb het leer behandeld met Pax, ik verwacht dat klacht hiermee is opgelost....". Doch, na verloop van tijd was er weer hetzelfde geluid en is er een vertegenwoordiger van Franco Ferri bij mij thuis geweest op 24 MAART 2025 en.....heeft het salon/relaxen/hoofdsteunen ingesmeerd....met een zeepje (?!) Hier heb ikzelf geen verslag van mogen ontvangen. Thans maken de relaxen en de hoofdsteunen 1. terug hetzelfde lawaai en 2. een bijkomend en ander lawaai... Ondanks talrijke aanmaningen per mail met geluidsopnamen is het defect tot op heden niet hersteld. Gezien het bovenstaande en gezien het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Hoogachtend, Dewilde ilse Referenties: (ook in uw bezit) 1• Orderbevestiging 2. Verslag medew. De Olifant dd 12/11/2024 3. Verslag van Solpro dd 06/01/2025 4. mijn laatste mails [met nieuwe geluidsopnamens](24/03/2025, 07/04/2025, 10/04/2025, 15/04/2025)

Berichten (1)

BVBA Meubelplein De Olifant

Naar: I. D.

22/04/2025

Geachte Mevrouw, Heer, Tot heden werd er steeds op iedere vraag reactie gegeven en kunnen we niet in gebreke gesteld worden voor het niet opvolgen van het probleem. Het recent ontvangen filmpje werd besproken met de fabrikant waarbij men vaststelt dat het gepiep afkomstig is van het onderstel dat uitschuift (dit is een nieuw gegeven). Een eis om volledige vervanging is in deze niet mogelijk gezien de fabrikant het recht heeft om onderdelen te vervangen en herstelling uit te voeren volgens de garantie overeenkomsten, er werd onmiddellijk een nieuwe mechaniek in bestelling genomen en hun servicedienst zal contact met u opnemen voor een verdere afspraak zodra de mechaniek beschikbaar is. Zoals eerder besproken blijven we erop aandringen om wel degelijk het zeepje te gebruiken voor de hoofdsteunen. Met vriendelijke groet, Jos Maertens Woonboulevard Oostende WE LOVE TO SURPRISE YOU www.woon-boulevard.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 15 april 2025 18:00 Aan: Jos Maertens jos@woon-boulevard.be Onderwerp: herstelling sofa Franco Ferribestelling 66588 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 27 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform