Terug

Herstelling Gevel

Closed Openbaar

VDPK bvba

Start een klacht

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

J. L.

Naar: VDPK bvba

14/10/2024

Geachte heer Van De Perre, Op 18/10/2015 hebben we met uw onderneming een overeenkomst afgesloten voor het leveren en plaatsen van gevel isolatie en gevelbekleding. Echter, ik stelde in maart 2023 vast dat enkele gevel panelen waren losgekomen. Na bezoek van U ter plaatse heeft U gesteld dat bij het voorboren van de panelen ook in het hout is geboord, zodat de schroefdraad te weinig grip had in het hout, en dat die na verloop van tijd door het werken van de panelen zijn los gekomen. U heeft toen beloofd om langere schroeven te bestellen en, vermits het niet duidelijk was welke panelen deze fout hadden, alle schroeven te vervangen. In maart 2024 is uw ploeg eindelijk langsgekomen, om de panelen vast te zetten Op 8 juli 2024 heb ik u op de hoogte gesteld dat er terug panelen losgekomen waren. (Blijkbaar hebben niet alle panelen bij de vorige interventie langere schroeven gekregen). U bent dan telefonisch met mij overeengekomen om op 19 augustus tussen te komen. Dat is niet gebeurt en ondanks mijn aandringen, heeft U tot op heden geen nieuwe afspraak vastgelegd. Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren voor 30 oktober 2024 om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Offerte/Overeenkomst - Bewijs schade

Berichten (5)

VDPK bvba

Naar: J. L.

14/10/2024

Beste mijnheer Lemkens, Spijtig om te horen dat u niet tevreden bent. Dit is onze eerste klacht na twintig jaar werkervaring. Mijnheer Lemkens, u heeft inderdaad met ons contact opgenomen om de oorzaak te bekijken. Wij hebben u toen gemeld dat wij dit ter plaatse moesten bekijken en onderzoeken, uit blijk van waardering naar u toe hebben wij u gezegd dat wij ENKELE schroeven zouden vervangen.Wat ook kosteloos gebeurt is. Het probleem is dat er geen nazicht of onderhoud gebeurt is gedurende 8 a 9 jaar. Gevelbekleding moet vele temperatuurschommelingen en weersinvloeden trotseren waardoor onderhoud of nazicht uiterst belangrijk is.( aangeraden jaarlijks nazicht ) Indien dit niet wordt nageleefd kan u na geruimetijd wel verwachten dat er problemen gaan opduiken. Elke gevelbekleding heeft nu eenmaal onderhoud nodig. Wij hebben één enkele keer onze afspraak niet nagekomen wegens stormweer en hebben u dan ook gecontacteerd wat u dan ook begreep. Wij hebben u daarna telefonisch gecontacteerd en u gemeld dat het eerste bezoek gratis is om u als klant tevreden te stellen. Wij stelden u voor om een interventie (onderhoudsbeurt) in te plannen maar wij dit niet na 8 a 9 jaar gratis uitvoeren. Waarop u telefonisch antwoordde dat wij niet vakkundig zijn enz……wat zeker niet terecht is. Ik hoop dat u begrijpt indien u niet ter plaatse was en wij het huis achteraan niet konden betreden dat dit niet onze fout is en dat wij toch nog enkele zaken KOSTELOOS hebben uitgevoerd. Eveneens heeft u niet eens gevraagd wat de kostprijs zou bedragen voor onderhoudsbeurt of interventie. Indien u een wagen of een fiets heeft, denk ik ook niet dat na 8 jaar uw leverancier kosteloos de onderdelen vervangt en het niet zou waarderen dat dit gepubliceerd wordt. Dus bij deze zijn wij telefonisch bereikbaar om dit te bespreken, tenzij u belt om weer te melden dat wij niet vakkundig zijn. Wij hopen dat u dit begrijpt en verwachten dan ook dat deze publicatie eersaags verdwijnt. Team VDPK Op 14 okt 2024, om 10:45 heeft klachten@test-aankoop.be het volgende geschreven:

VDPK bvba

Naar: J. L.

14/10/2024

Beste mijnheer Lemkens, Spijtig om te horen dat u niet tevreden bent. Dit is onze eerste klacht na twintig jaar werkervaring. Mijnheer Lemkens, u heeft inderdaad met ons contact opgenomen om de oorzaak tebekijken. Wij hebben u toen gemeld dat wij dit ter plaatse moesten bekijken en onderzoeken, uit blijk van waardering naar u toe hebben wij u gezegd dat wij ENKELE schroeven zouden vervangen.Wat ook kosteloos gebeurt is. Het probleem is dat er geen nazicht of onderhoud gebeurt is gedurende 8 a 9 jaar. Gevelbekleding moet vele temperatuurschommelingen en weersinvloeden trotserenwaardoor onderhoud of nazicht uiterst belangrijk is.( aangeraden jaarlijks nazicht ) Indien dit niet wordt nageleefd kan u na geruimetijd wel verwachten dat er problemen gaan opduiken. Elke gevelbekleding heeft nu eenmaal onderhoud nodig. Wij hebben één enkele keer onze afspraak niet nagekomen wegens stormweer en hebben u dan ook gecontacteerd wat u dan ook begreep. Wij hebben u daarna telefonisch gecontacteerd en u gemeld dat het eerste bezoekgratis is om u als klant tevreden te stellen. Wij stelden u voor om een interventie (onderhoudsbeurt) in te plannen maar wij dit niet na 8 a 9 jaar gratis uitvoeren. Waarop u telefonisch antwoordde dat wij niet vakkundig zijn enz……wat zeker niet terecht is. Ik hoop dat u begrijpt indien u niet ter plaatse was en wij het huis achteraan niet konden betreden dat dit niet onze fout is en dat wij toch nog enkele zaken KOSTELOOS hebben uitgevoerd. Eveneens heeft u niet eens gevraagd wat de kostprijs zou bedragen voor onderhoudsbeurt of interventie. Indien u een wagen of een fiets heeft, denk ik ook niet dat na 8 jaar uw leverancier kosteloos de onderdelen vervangt en het niet zou waarderen dat dit gepubliceerd wordt. Dus bij deze zijn wij telefonisch bereikbaar om dit te bespreken, tenzij u belt om weer te melden dat wij niet vakkundig zijn. Wij hopen dat u dit begrijpt en verwachten dan ook dat deze publicatie eersaags verdwijnt. Team VDPK Op 14 okt 2024, om 21:14 heeft koen Van der Perre vdpk.bvba@gmail.com het volgende geschreven: Beste mijnheer Lemkens, Spijtig om te horen dat u niet tevreden bent. Dit is onze eerste klacht na twintig jaar werkervaring. Mijnheer Lemkens, u heeft inderdaad met ons contact opgenomen om de oorzaak te bekijken. Wij hebben u toen gemeld dat wij dit ter plaatse moesten bekijken en onderzoeken, uit blijk van waardering naar u toe hebben wij u gezegd dat wij ENKELE schroeven zouden vervangen.Wat ook kosteloos gebeurt is. Het probleem is dat er geen nazicht of onderhoud gebeurt is gedurende 8 a 9 jaar. Gevelbekleding moet vele temperatuurschommelingen en weersinvloeden trotseren waardoor onderhoud of nazicht uiterst belangrijk is.( aangeraden jaarlijks nazicht ) Indien dit niet wordt nageleefd kan u na geruimetijd wel verwachten dat er problemen gaan opduiken. Elke gevelbekleding heeft nu eenmaal onderhoud nodig. Wij hebben één enkele keer onze afspraak niet nagekomen wegens stormweer en hebben u dan ook gecontacteerd wat u dan ook begreep. Wij hebben u daarna telefonisch gecontacteerd en u gemeld dat het eerste bezoek gratis is om u als klant tevreden te stellen. Wij stelden u voor om een interventie (onderhoudsbeurt) in te plannen maar wij dit niet na 8 a 9 jaar gratis uitvoeren. Waarop u telefonisch antwoordde dat wij niet vakkundig zijn enz……wat zeker niet terecht is. Ik hoop dat u begrijpt indien u niet ter plaatse was en wij het huis achteraan niet konden betreden dat dit niet onze fout is en dat wij toch nog enkele zaken KOSTELOOS hebben uitgevoerd. Eveneens heeft u niet eens gevraagd wat de kostprijs zou bedragen voor onderhoudsbeurt of interventie. Indien u een wagen of een fiets heeft, denk ik ook niet dat na 8 jaar uw leverancier kosteloos de onderdelen vervangt en het niet zou waarderen dat dit gepubliceerd wordt. Dus bij deze zijn wij telefonisch bereikbaar om dit te bespreken, tenzij u belt om weer te melden dat wij niet vakkundig zijn. Wij hopen dat u dit begrijpt en verwachten dan ook dat deze publicatie eersaags verdwijnt. Team VDPK Op 14 okt 2024, om 10:45 heeft klachten@test-aankoop.behet volgende geschreven:

J. L.

Naar: VDPK bvba

24/10/2024

Beste heer Van De Perre, In bijlage vindt U de analyse van de fabrikant ETEX over het loskomen van de panelen. Hieruit blijkt duidelijk dat bij de installatie de voorschriften niet gevolgd zijn. Vermits er hier sprake is van een structureel probleem dat de stabiliteit van de gevel in gevaar brengt, vraag ik u met aandrang om in het kader van de 10-jarige aansprakelijkheid het nodige te doen om een herstelling uit te voeren conform met de installatievoorschriften van de fabrikant. Gezien het gevaar voor vallende panelen bij harde windvlagen dring ik er op aan om de herstelling binnen de 3 weken, uiterlijk 16 november, uit te voeren. Vriendelijke groeten Jan Lemkens

J. L.

Naar: VDPK bvba

25/10/2024

Beste heer Van De Perre, ik heb uw mail van gisterenavond goed ontvangen. Hierin stelt U dat U deze namiddag een nazicht/onderhoud komt doen voor 240€. U stelt eveneens dat er jaarlijks een nazicht nodig is. Zoals ik in mijn vorig bericht reeds heb aangegeven zijn de installatievoorschriften van de fabrikant (met o.a. de absolute nood aan voldoende ventilatie tussen de panelen en de waterdichting) NIET gevolgd, met kromtrekken van de panelen tot gevolg. Ik zoek in het kader van uw 10-jarige aansprakelijkheid een duurzame oplossing, en niet een remedie waar ieder jaar opnieuw andere schroeven op andere plaatsen moeten geplaatst worden, hetgeen resulteert in geperforeerde panelen, een lelijke gevel en grote kosten. Vriendelijke groeten Jan Lemkens

J. L.

Naar: VDPK bvba

29/10/2024

Beste heer Van De Perre, vrijdag zijn jullie mensen langsgekomen en hebben enkele platen aan voor en achtergevel vastgezet. Het resultaat is droevenswaardig. Er zijn andere schroeven gebruikt die esthetisch niet matchen met de bestaande schroeven, en er zijn nu boorgaten zonder schroef. Als dat het onderhoud is waar U naar refereert, dan zou ik er toch geen reclame voor maken. In bijlage nog een antwoord van ETEX, die nogmaals stelt dat de gevel moet GEVENTILEERD zijn, en niet zoals U de plaatsing heeft uitgevoerd. Ook zeggen ze dat er ENKEL een eventuele reiniging nodig is als onderhoud. Zij stellen dat het loskomen van de schroeven het gevolg is van aan een foutieve plaatsing. Mag ik er nogmaals een laatste maal op aandringen om de gevel te herstellen conform de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant. Vriendelijke groeten Jan Lemkens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform