Geld van mijn rekening 138 euro zonder mij iets laten te weten
Carly
Start een klachtAard van probleem:
Betalingen en terugbetalingenKlacht
D. V.
Naar: Carly
**Klantgegevens** Naam: *Davey Vos* Woonplaats: *Balen, België* Datum: *17 juni 2025* **Gegevens van het betrokken bedrijf** Bedrijf: *Carly Solutions GmbH & Co KG* Land: *Duitsland* Website: *www.mycarly.com* --- **Klachtomschrijving** In juni 2023 kocht ik via het platform van Carly een OBD-stekker inclusief bijhorende licentie voor het bedrag van **€118,91**. Het was mij toen niet duidelijk dat dit bedrag automatisch jaarlijks verlengd zou worden. Ik heb geen contract of communicatie gezien waarin melding wordt gemaakt van een automatische verlenging, noch van een opzegtermijn. Tot mijn verbazing werd op **11 juni 2024** zonder enige waarschuwing of herinnering **€136** van mijn rekening geïnd. Ik werd pas op de hoogte gebracht van deze afschrijving via mijn bank, niet door Carly zelf. Bijkomend werd dit bedrag verhoogd ten opzichte van het vorige jaar, zonder enige communicatie over een prijswijziging. Ik heb inmiddels vastgesteld dat **meerdere consumenten gelijkaardige klachten melden** op onder meer Trustpilot en andere platformen. Veel klanten klagen over: - Het ontbreken van duidelijke communicatie over het automatische karakter van de verlenging; - Plotselinge prijsverhogingen zonder toelichting; - Geen enkele herinnering of factuur vóór afschrijving; - Moeizame of afwijzende reactie op terugbetalingsverzoeken. In sommige gevallen slaagden consumenten er pas in hun geld terug te krijgen na klachten via consumentenorganisaties, negatieve reviews of tussenkomst van hun bank. --- Wat ik vraag Ik wil via deze weg: 1. Mijn volledige aankoopbedrag van €136 terugvorderen; 2. Nagaan of deze abonnementspraktijken van Carly in strijd zijn met EU-consumentenrecht; 3. Juridisch advies of bemiddeling via Test Aankoop om dit geschil op te lossen. Ik voeg graag betalingsbewijzen, eerdere facturen en communicatie met Carly toe bij mijn dossier. Alvast bedankt voor jullie hulp en inzet. Met vriendelijke groet, Davey Vos
Berichten (6)
Carly
Naar: D. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - Title: Geld van mijn rekening 138 euro zonder mij iets laten te weten Current support agent: ----------- Your ticket is not yet solved and has been marked as Waiting. Please follow the steps indicated and come back to us if the problem hasn´t been resolved! To check the conversation and last answer please scroll down! This is the current ticket progress: Carola (Carly) (Carly) 19 jun 2025 10:11 CEST Hoi, Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen! We helpen je graag verder. Met de informatie die we nu hebben, kunnen we helaas niet de benodigde gegevens over je aankoop vinden. Het is mogelijk dat je de benodigde informatie al hebt gestuurd en dat we die gewoon gemist hebben. Daarom willen we het graag nog even dubbelchecken. Email klachten@test-aankoop.be not found Om ons te helpen je bestelling terug te vinden, kun je ons alsjeblieft het volgende bezorgen: --- Je volledige naam zoals geregistreerd bij Carly --- Het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor de aankoop --- Je factuur- of bezorgadres --- Het ordernummer, als je dat hebt --- Een kopie van de factuur of betalingsbevestiging (check ook je inbox of spamfolder) Zodra we deze gegevens ontvangen hebben, gaan we het verder onderzoeken en nemen we zo snel mogelijk contact met je op met een update. Nogmaals bedankt voor je geduld en medewerking. We kijken ernaar uit om je te helpen! Met vriendelijke groet, - Carola - Carly Expert Team Übernimm die Kontrolle über Dein Auto mit Carly!Take back control of your car with Carly! Klachten 18 jun 2025 19:30 CEST Dit e-mailbericht is een service van Carly. Mogelijk gemaakt door Zendesk [JN2VM2-D4J5N]
Carly
Naar: D. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - Título: Geld van rekening zonder enig factuur en prijsstijging Persona de contacto actual: Carola (Carly) ----------- Dit ticket wordt afgesloten omdat je probleem lijkt te zijn opgelost of omdat we geen verdere updates van je hebben ontvangen. ❗ Belangrijk: Je hebt nog 3 dagen om te reageren als je toch nog hulp nodig hebt. Na 4 dagen wordt het ticket permanent gesloten, en reacties worden dan niet meer door ons team gezien. 💡 Heb je hulp nodig nadat het ticket is gesloten? Geen probleem! Open gewoon een nieuw ticket en vermeld het nummer van dit ticket als referentie. 📌 Als we je hebben gevraagd om een sessielog, stuur die dan op zoals aangegeven – er wordt dan automatisch een nieuw ticket aangemaakt. We helpen je graag als je iets nodig hebt! Carola (Carly) (Carly) 19 jun 2025 10:12 CEST Hoi, We waarderen je bericht enorm. Echter, ik zie dat we je verzoek al aan het verwerken zijn in een ander ticket. Zorg er alsjeblieft voor dat je op dat andere ticket reageert, zodat we je bericht goed kunnen opvolgen. Dit ticket wordt automatisch gesloten, dus reageer hier alsjeblieft niet. Als je vragen hebt, laat het ons dan weten via het andere ticket. Bedankt voor je begrip en een fijne dag gewenst! Beste, - Carola - Carly Expert Team Übernimm die Kontrolle über Dein Auto mit Carly!Take back control of your car with Carly! Klachten 18 jun 2025 19:30 CEST Dit e-mailbericht is een service van Carly. Mogelijk gemaakt door Zendesk [XR2G1W-L603G]
D. V.
Naar: Carly
Beste, In bijlage kan u de nodige documenten raadplegen. Voor verdere vragen hoor ik het graag
Carly
Naar: D. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - Título: Verandering van status van je klacht Persona de contacto actual: Barbara (Carly) ----------- Dit ticket wordt afgesloten omdat je probleem lijkt te zijn opgelost of omdat we geen verdere updates van je hebben ontvangen. ❗ Belangrijk: Je hebt nog 3 dagen om te reageren als je toch nog hulp nodig hebt. Na 4 dagen wordt het ticket permanent gesloten, en reacties worden dan niet meer door ons team gezien. 💡 Heb je hulp nodig nadat het ticket is gesloten? Geen probleem! Open gewoon een nieuw ticket en vermeld het nummer van dit ticket als referentie. 📌 Als we je hebben gevraagd om een sessielog, stuur die dan op zoals aangegeven – er wordt dan automatisch een nieuw ticket aangemaakt. We helpen je graag als je iets nodig hebt! Klachten 24 jun 2025 11:44 CEST Dit e-mailbericht is een service van Carly. Mogelijk gemaakt door Zendesk [DRRPYP-RD0M6]
Carly
Naar: D. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - Título: Nieuw bericht van DAVEY V Persona de contacto actual: Barbara (Carly) ----------- Dit ticket wordt afgesloten omdat je probleem lijkt te zijn opgelost of omdat we geen verdere updates van je hebben ontvangen. ❗ Belangrijk: Je hebt nog 3 dagen om te reageren als je toch nog hulp nodig hebt. Na 4 dagen wordt het ticket permanent gesloten, en reacties worden dan niet meer door ons team gezien. 💡 Heb je hulp nodig nadat het ticket is gesloten? Geen probleem! Open gewoon een nieuw ticket en vermeld het nummer van dit ticket als referentie. 📌 Als we je hebben gevraagd om een sessielog, stuur die dan op zoals aangegeven – er wordt dan automatisch een nieuw ticket aangemaakt. We helpen je graag als je iets nodig hebt! Klachten 19 jun 2025 11:00 CEST Dit e-mailbericht is een service van Carly. Mogelijk gemaakt door Zendesk [3KWR5N-97W7P]
Carly
Naar: D. V.
- Typ uw reactie boven deze regel - Título: Geld van mijn rekening 138 euro zonder mij iets laten te weten Persona de contacto actual: Barbara (Carly) ----------- Dit ticket wordt afgesloten omdat je probleem lijkt te zijn opgelost of omdat we geen verdere updates van je hebben ontvangen. ❗ Belangrijk: Je hebt nog 3 dagen om te reageren als je toch nog hulp nodig hebt. Na 4 dagen wordt het ticket permanent gesloten, en reacties worden dan niet meer door ons team gezien. 💡 Heb je hulp nodig nadat het ticket is gesloten? Geen probleem! Open gewoon een nieuw ticket en vermeld het nummer van dit ticket als referentie. 📌 Als we je hebben gevraagd om een sessielog, stuur die dan op zoals aangegeven – er wordt dan automatisch een nieuw ticket aangemaakt. We helpen je graag als je iets nodig hebt! Carola (Carly) (Carly) 19 jun 2025 10:11 CEST Hoi, Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen! We helpen je graag verder. Met de informatie die we nu hebben, kunnen we helaas niet de benodigde gegevens over je aankoop vinden. Het is mogelijk dat je de benodigde informatie al hebt gestuurd en dat we die gewoon gemist hebben. Daarom willen we het graag nog even dubbelchecken. Email klachten@test-aankoop.be not found Om ons te helpen je bestelling terug te vinden, kun je ons alsjeblieft het volgende bezorgen: --- Je volledige naam zoals geregistreerd bij Carly --- Het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor de aankoop --- Je factuur- of bezorgadres --- Het ordernummer, als je dat hebt --- Een kopie van de factuur of betalingsbevestiging (check ook je inbox of spamfolder) Zodra we deze gegevens ontvangen hebben, gaan we het verder onderzoeken en nemen we zo snel mogelijk contact met je op met een update. Nogmaals bedankt voor je geduld en medewerking. We kijken ernaar uit om je te helpen! Met vriendelijke groet, - Carola - Carly Expert Team Übernimm die Kontrolle über Dein Auto mit Carly!Take back control of your car with Carly! Klachten 18 jun 2025 19:30 CEST Dit e-mailbericht is een service van Carly. Mogelijk gemaakt door Zendesk [JN2VM2-D4J5N]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten