TRILLET EDDY
Ezelstraat 22 /101
8000 Brugge
eddy.trillet@gmail.com
0494 10 06 25
27/03/2025
Aan:
Test-Aankoop / Consumentenombudsdienst
Betreft: Klacht tegen ruimdienst Quicke C. ruiminsdienst
Gotvlietstraat 36 8000 Brugge
050 31 40 36
info@-quicke.ruiminsdienst.be
Geachte,
Op 20/03/2025 om 9u35 heb ik de ruimdienst Quicke C. uit Brugge gecontacteerd wegens een verstopte afvoer in mijn keuken. De firma is langsgekomen en heeft de leidingvalk opengetrokken.( valkom getroken ) geen hoogedruk, Hiervoor betaalde ik €245, waarvan ik enkel een ticket van de betaalautomaat heb ontvangen, maar geen officiële factuur of garantie.
Enkele dagen later op 26/03/2025 deed hetzelfde probleem zich opnieuw voor. Ik heb de firma opnieuw gecontacteerd, en zij kwamen terug langs. Nog voor er opnieuw werd gekeken naar het probleem, eisten zij dat ik opnieuw €245 betaalde. Dit heb ik geweigerd, omdat ik had gevraagd om dit kosteloos of tegen een redelijke prijs op te lossen. Mijn e-mail hierover werd genegeerd.
Bij navraag bij andere ruimdiensten blijkt het normaal te zijn dat er een garantieperiode geldt op uitgevoerde werken. Dit was bij deze firma niet het geval. Bovendien heb ik nog steeds geen officiële factuur ontvangen, wat in strijd is met de Belgische wetgeving.
Ik vraag hierbij:
1. Een officiële factuur van de eerste betaling.
2. Duidelijkheid over de garantie en waarom ik opnieuw moest betalen voor een probleem dat duidelijk niet correct werd opgelost.
3. Een onderzoek naar de handelspraktijken van deze firma, gezien de hoge kosten zonder garantie en het ontbreken van een factuur.
Ik hoop dat u mij kan helpen om deze klacht op te lossen. In afwachting van uw antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Eddt Trillet