Terug

Gebrekkige communicatie en informatiegeving over lidmaatschap

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

T. V.

Naar: Knaek

16/09/2025

Knaek.nl is een in Nederland gevestigd bedrijf dat promo’s voor studenten aanbiedt. Ik had mij hier waarschijnlijk ooit gratis voor aangemeld in september 2021 en zou vervolgens een jaar lang gratis gebruik ervan kunnen hebben gemaakt. Mijn laatste betaling van €25 aan hen dateerde van 26 oktober 2022, toen was mijn abonnement waarschijnlijk automatisch verlengd en heb ik het daarna volgens mij opgezegd. Nu plots op 1 augustus dit jaar ontvang ik plots uit het niets een email van hen dat mijn lidmaatschap automatisch verlengd werd zonder dat ze mij hier ooit aan herinnerd hebben of ook maar iets over gezegd hebben en na bijna 3 jaar lang niets van zich te hebben laten horen. Wanneer ik dit vervolgens wil opzeggen moet ik nog eens €5,10 opzegtermijn betalen en op 26 augustus halen ze nog eens €30 van mijn rekeningen omdat ik ook het afgelopen collegejaar nog lid zou geweest zijn bij hen, wat mij zeer vreemd lijkt aangezien ik in die bijna 3 jaar nooit iets van hen gehoord heb, ze in 2023 en 2024 niets van mijn rekening hebben gehaald en ik ondertussen al 2 jaar afgestudeerd ben. Wanneer er moet betaald worden blijken ze plots wel deftig te kunnen communiceren en word ik gespamd met betalingsherinneringen en dreigementen met verhoging door incassokosten. Ik lees op verschillende recensiesites dat veel mensen hetzelfde probleem ondervinden dat Knaek zich stilzwijgt over hun lidmaatschap en ze vervolgens voor verrassingen komen te staan als er plots geld van hun rekening wordt gehaald. Ook zouden veel mensen problemen ondervinden bij het opzeggen van hun lidmaatschap, wat ik denk dat bij mij ook het geval was aangezien ik bijna 3 jaar lang niets heb moeten betalen of ook maar iets van hen gehoord heb. Waarschijnlijk focust dit bedrijf zich doelbewust op jonge studenten met weinig levenservaring om ze vervolgens in de val te lokken door hen onvoldoende te informeren over hun lidmaatschap en zo er veel geld te kunnen aan verdienen. Ook het feit dat je niet herinnerd wordt aan je betaalde lidmaatschap is volgens mij totaal onwettig. Dit is in mijn ogen pure misleiding van de consument. In bijlage vindt u een overzicht van al mijn betalingen aan Knaek

Berichten (1)

Knaek

Naar: T. V.

17/09/2025

Beste Tim, Ik zie dat je al in gesprek bent met onze klantenservice. Zij helpen je verder met je klacht. Met studentikoze groet, Holger SupportKnaek info@knaek.nlwww.knaek.nlAdmiralengracht 60h, Amsterdam Knaek is opgericht voor en door studenten. Houd er rekening mee dat jouw vraag of opmerking vrijwel altijd bij een medestudent terecht komt. On Tue, Sep 16, 2025 5:45 PM, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 17 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform