Terug

Garantieprobleem en verkeerde product

Closed Openbaar

Scooterdiscounter

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

S. M.

Naar: Scooterdiscounter

21/05/2025

Beste, Onlangs heb ik een scooteraccu aangeschaft via hun website. Helaas ontving ik na de levering een andere accu dan besteld. Na contact met Scooterdiscounter werd mij verteld dat het om een nieuwe en verbeterde accu ging. Deze accu heb ik vervolgens op mijn scooter geplaatst, maar helaas functioneerde deze niet. Om het probleem te verifiëren, heb ik de accu van een vriend getest die precies dezelfde scooter heeft. Met zijn accu startte mijn scooter zonder enige problemen, wat duidelijk maakt dat de accu van Scooterdiscounter defect is. Na het melden van het defect aan Scooterdiscounter, kreeg ik te horen dat dit niet onder de garantie valt. Bovendien werd er aangegeven dat ik de accu eerst moet opsturen voor een test, wat ongeveer 80 euro zou kosten, terwijl de accu zelf slechts 40 euro heeft gekost. Dit vind ik niet alleen onredelijk, maar ook onacceptabel. Ik verzoek u vriendelijk om bemiddeling in deze kwestie. Ik ben op zoek naar een snelle en gepaste oplossing, waarbij ik een werkende accu of geld terug ontvang, zonder de extra kosten voor het opsturen van de defecte accu. Het draait ook om dat het ontvangen product is dat niet voldoet aan de overeenkomst van de bestelling Bij voorbaat dank voor uw hulp en ik hoop op een spoedige reactie. Met Vriendelijke Groeten

Berichten (1)

Scooterdiscounter

Naar: S. M.

22/05/2025

Bedankt voor je bericht. Er is inderdaad een accu geleverd met meer capaciteit dan besteld (7 ah ipv 6 ah). Deze accu is voorzien van een testrapport voordat we deze verstuurd hebben. Als je een accu pas na enkele maanden gaat monteren kan het zijn dat deze al een te lage spanning heeft gehad. Als je vervolgens de scooter probeert te starten, dan komt de accu zeker beneden zijn minimale spanning, en is de accu eigenlijk 'diep ontladen'. Hier gaat een accu stuk van en dat valt niet onder garantie. We hebben uit coulance een nieuwe accu aangeboden tegen inkoopprijs. Daarnaast hebben we aangeboden een second opinion aan te bieden, door de accu door de fabrikant volledig te laten onderzoeken. Omdat de kans klein is dat er daadwerkelijk iets mis is geweest met het product, hebben we aangegeven dat eventuele onderzoekskosten voor rekening van klant zijn, indien het inderdaad NIET om garantie gaat. Wij weten wat we verkopen en testen onze producten. De kans is dus 0,01% dat er iets mis is met het product. Uiteraard beiden we deze second opinion aan, zodat klant meerdere opties heeft en uiteindelijk zijn gelijk kan behalen als wel blijkt dat er iets niet goed is geweest met het product. Dan worden en natuurlijk geen kosten berekend en nemen wij alle kosten + nieuwe accu voor onze rekening. Met vriendelijke groet, Erik Brouwer Customerservice NetherlandsScooterdiscounter +31 50 711 41 61support@scooterdiscounter.nlwww.scooterdiscounter.nlEgersundweg 11e, 9723 JM, Groningen -----Origineel bericht----- Van: Klachten klachten@test-aankoop.be Verzonden: 21/05/2025 21:45:26

Bemiddeling door Testaankoop 22 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform