Terug

factuur2SP12505.0052

Opgelost Openbaar

N.V. Jorssen Noord

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

G. V.

Naar: N.V. Jorssen Noord

06/07/2025

Beste, Mijn wagen BMW 118i 1RE J029 werd na diagnose grondig ondehouden op 24/10/2024 Km stand 50125. De volgende onderhousbeurt is voorzien voor 11/2026 Midden maart 2025 gaf de wagen volgende melding : Noodoproep niet beschikbaar. Er werd een afspraak gemaakt voor herstelling op 16/04/2025. Bij afhaling van de wagen dezelde dag werd mij gemeld dat tijdens de herstelling gebleken is dat de juiste onderdelen niet beschikbaar waren, en dat de herstelling dus ook niet was uitgevoerd. Een paar dagen later heb ik vastgesteld dat de melding spontaan is weggevallen. Ondanks het feit dat er geen herstelling en een verkeerde diagnose is uitgevoerd wordt mij nu een rekening gestuurd van € 55.56. Deze kosten zijn nniet te verantwoorden. Gelieve voor deze rekning een credinota op te stellen De wagens heeft slechts ca 600 km afgelegd sinds de onderhousbeurt van 24/10/2024

Berichten (1)

N.V. Jorssen Noord

Naar: G. V.

07/07/2025

Beste, De klant heeft ook rechtstreeks met ons contact gehad. Ik heb op zijn bericht het volgende geantwoord: Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp wat u aangeeft en wil u graag iets meer informatie geven over het noodoproepsysteem en de gang van zaken. Dat systeem is niet essentieel, maar wel verplicht voor alle nieuwe auto’s en dit al sinds enkele jaren. Wanneer uw wagen in een accident betrokken is, kan uw wagen zelf naar de noodcentrale bellen zodat u eerder geholpen kunt worden door eventueel de brandweer of ambulance af te laten komen. Dit is vooral handig in het geval van een ernstig accident, wanneer u zelf niet meer in staat bent om de noodcentrale te bellen. Als de wagen de volgende melding maakt ‘noodoproepsysteem niet beschikbaar’, komt dit dikwijls door de accu van dit systeem, maar helaas kunnen er ook andere oorzaken zijn. Aan de balie voeren wij geen diagnoses uit. De collega die u aan de balie heeft geholpen heeft u aangegeven dat het een mogelijkheid is dat het de noodaccu is die vervangen moet worden. Echter dient dit altijd door de diagnosetechnieker nagekeken te worden voordat wij met zekerheid kunnen aangeven wat de oorzaak van het probleem is. Zoals gisteren telefonisch besproken, zal de reden dat de melding vanzelf verdwenen is, vermoedelijk met de temperaturen te maken hebben. Bij warmere temperaturen kan een batterij makkelijker zijn spanning houden en zal de melding verdwijnen als een lage batterijspanning de oorzaak is van de melding. Uiteraard heb ik begrip dat u momenteel geen herstelling laat uitvoeren, maar de diagnosekosten voor de nazicht van het probleem dienen nog steeds voldaan te worden. Nadien heeft de klant op mijn mail weer geantwoord en wat zaken uitgevraagd, waarop ik het volgende heb geantwoord: Bedankt voor uw bericht. Helaas kan ik geen diagnoseverslag delen met u, omdat dat interne documentatie is. Wij mogen van BMW geen interne documenten delen. De technieker heeft uw klacht kunnen vaststellen en heeft de wagen gediagnosticeerd. Na het uitlezen heeft hij besloten dat de noodaccu defect is en vervangen dient te worden. Als het een slecht contact zou zijn, zou je verwachten dat de melding vaker komt en verdwijnt. Indien u wenst mag u gerust de noodaccu elders laten vervangen. Na het uitvoeren van een diagnose bent u vrijblijvend om bij ons of elders een herstelling te laten uitvoeren. Echter dient de diagnose wel betaald te worden. Graag wil ik u dan ook verzoeken om de diagnosekosten voor het einde van de week te voldoen. Graag hoor ik dat de klant is afgewikkeld en verwijderd van uw platform. Met vriendelijke groet, Gor Grigorian Tel: +32 3 641 90 00 E-mail: Receptie@jorssennoord.be Website:www.jorssen.bmw.be Jorssen Noord nv Kapelsesteenweg 1-3 B – 2170 Merksem BTW: BE 0408 334 465 On Mon, Jul 7, 2025 6:49 AM, info@jorssennoord.net.bmw.be wrote: Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 6 juli 2025 12:45 Aan: Info Jorssen Noord info@jorssennoord.net.bmw.be Onderwerp: factuur2SP12505.0052 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform