Beste,
De klant heeft ook rechtstreeks met ons contact gehad. Ik heb op zijn bericht het volgende geantwoord:
Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp wat u aangeeft en wil u graag iets meer informatie geven over het noodoproepsysteem en de gang van zaken.
Dat systeem is niet essentieel, maar wel verplicht voor alle nieuwe auto’s en dit al sinds enkele jaren. Wanneer uw wagen in een accident betrokken is, kan uw wagen zelf naar de noodcentrale bellen zodat u eerder geholpen kunt worden door eventueel de brandweer of ambulance af te laten komen. Dit is vooral handig in het geval van een ernstig accident, wanneer u zelf niet meer in staat bent om de noodcentrale te bellen.
Als de wagen de volgende melding maakt ‘noodoproepsysteem niet beschikbaar’, komt dit dikwijls door de accu van dit systeem, maar helaas kunnen er ook andere oorzaken zijn. Aan de balie voeren wij geen diagnoses uit. De collega die u aan de balie heeft geholpen heeft u aangegeven dat het een mogelijkheid is dat het de noodaccu is die vervangen moet worden. Echter dient dit altijd door de diagnosetechnieker nagekeken te worden voordat wij met zekerheid kunnen aangeven wat de oorzaak van het probleem is.
Zoals gisteren telefonisch besproken, zal de reden dat de melding vanzelf verdwenen is, vermoedelijk met de temperaturen te maken hebben. Bij warmere temperaturen kan een batterij makkelijker zijn spanning houden en zal de melding verdwijnen als een lage batterijspanning de oorzaak is van de melding.
Uiteraard heb ik begrip dat u momenteel geen herstelling laat uitvoeren, maar de diagnosekosten voor de nazicht van het probleem dienen nog steeds voldaan te worden.
Nadien heeft de klant op mijn mail weer geantwoord en wat zaken uitgevraagd, waarop ik het volgende heb geantwoord:
Bedankt voor uw bericht. Helaas kan ik geen diagnoseverslag delen met u, omdat dat interne documentatie is.
Wij mogen van BMW geen interne documenten delen.
De technieker heeft uw klacht kunnen vaststellen en heeft de wagen gediagnosticeerd.
Na het uitlezen heeft hij besloten dat de noodaccu defect is en vervangen dient te worden.
Als het een slecht contact zou zijn, zou je verwachten dat de melding vaker komt en verdwijnt.
Indien u wenst mag u gerust de noodaccu elders laten vervangen. Na het uitvoeren van een diagnose bent u vrijblijvend om bij ons of elders een herstelling te laten uitvoeren. Echter dient de diagnose wel betaald te worden.
Graag wil ik u dan ook verzoeken om de diagnosekosten voor het einde van de week te voldoen.
Graag hoor ik dat de klant is afgewikkeld en verwijderd van uw platform.
Met vriendelijke groet,
Gor Grigorian
Tel: +32 3 641 90 00
E-mail: Receptie@jorssennoord.be
Website:www.jorssen.bmw.be
Jorssen Noord nv
Kapelsesteenweg 1-3
B – 2170 Merksem
BTW: BE 0408 334 465
On Mon, Jul 7, 2025 6:49 AM, info@jorssennoord.net.bmw.be wrote:
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: zondag 6 juli 2025 12:45
Aan: Info Jorssen Noord info@jorssennoord.net.bmw.be
Onderwerp: factuur2SP12505.0052