Beste,
Wagen is inderdaad bij ons aangekocht in 2019, maar sindsdien nooit meer bij ons binnen geweest. In febr 2025 maakt klant bij ons een afspraak voor een onderhoud, maar met de vraag of we ook eens willen kijken want wagen heeft stroomverlies als hij lang heeft stilgestaan. Bij het binnenbrengen van de wagen zegt klant dat hij zelf een nieuwe batterij gestoken heeft en dat hij sindsdien stroomverlies heeft. Wij proberen in eerste instantie een originele batterij te plaatsen met akkoord van de klant. Faktuurbedrag van 665€ is niet alleen voor de batterij maar ook voor het onderhoud.
In mei brengt de klant de wagen terug binnen met nog steeds stroomverlies. Dus moeten wij beginnen uitzoeken en uitmeten wat en waar het probleem zit. Omdat het probleem na meerdere uren diagnose niet echt vindbaar is, betrekken wij peugeot helpdesk erbij. Dit alles met veel transparantie naar de klant toe. Klant is meerdere malen hier geweest en wij hebben alles duidelijk gezegd wat we zouden doen. Er is zelfs gevraagd of we verder moesten uitzoeken. Klant heeft steeds toegestemd want wou dat het probleem werd opgelost. Omdat het probleem niet is gekend bij de stellantis groep is het echt een zoeken. We krijgen de raad van de helpdesk om de BSI van de wagen te vv. Ook hiervan wordt de klant op de hoogte gebracht met een prijsraming. Klant vraagt of wij 100% zekerheid kunnen geven dat het probleem zal opgelost zijn na het vervagen van de BSI, maar dit kunnen wij niet garanderen. Op de vraag of wij het stuk kunnen terugsturen moeten we ook negatief antwoorden omdat de BSI speciaal op chassisnummer wordt besteld. Wat we wel al hadden voorgesteld is ,om de batterij die wij hebben vv terug te nemen, doch klant gaat hier niet op in. Hij beslist de wagen te komen halen en ons iets te laten weten. Maar tot september horen we klant niet tot hij zijn faktuur komt betwisten. Het faktuur bedraagt de getikte werkuren van diagnose. Uitgevoerde werken moeten betaald worden.
Ik kan heel goed begrijpen dat het niet leuk is voor de klant, maar ik stel me toch de vraag bij de klacht. Klant heeft in 5 jaar niet bij ons geweest ( dus kan hij niet terugvallen op goodwill voor trouwe klant ). Wij weten ook niet wat de historiek is van de wagen en waar deze steeds in onderhoud is geweest? Klant vraagt of peugeot hiervoor kan tussenkomen ? Wij melden dat dit buiten onze bevoegdheid is, maar dat ze vrij zijn om te proberen. Er is wel degelijk een dossier lopende ivm de uitgevoerde werken, dus kunnen ze bij peugeot direct zien wat het probleem is. We raden hem aan wel een jaarlijkse onderhoudshistoriek bij de klacht te voegen , omdat dit een vereiste is van Peugeot.
Klacht is voor mij niet gegrond.
Met vriendelijke groeten
Katelijn Dhont
015/31.02.39
0475/235.643
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: dinsdag 23 september 2025 13:16
Aan: Katelijn Dhont Katelijn.Dhont@Duffelsautobedrijf.be
Onderwerp: Factuur - auto niet gemaakt