Terug

Directe annulatie voor maken Trouwjurk en volledige terugbetaling van 800Euro

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: Mia Monta

10/04/2019

Na het betalen van een voorafbetaling voor de, door Mia Monta, te maken bruidsjurk werd er door ons een zichtbaar kleurverschil vastgesteld op een paspop (zelfde paskleed) tussen de kleur van het paskleed zelf (ivoor) en de kant die door de winkel gebruikt wordt om op het kleed te zetten (helder wit). We moesten in de namiddag na het passen van beide jurken nog even terugkeren voor een kleine aanpassing van een suitekleedje dat we op die dag daar ook hebben gekocht (en volledige som hiervoor betaald 150Euro). De paspop met hetzelfde pasbruidskleed stond reeds in een andere deel van de winkel met een raam met daglicht. De paskamer had enkel kunstlicht waardoor het hele bruidskleed eenzelfde egale kleur had. We hebben onze vaststelling in de namiddag bij terugkeer toen op het moment zelf aan de verkoopster aangekaart en gevraagd of het mogelijk is dezelfde kleur voor de kant te gebruiken als het kleed zelf. De verkoopster (mede eigenares) zei meteen dat het helemaal niet mogelijk is om dit aan te passen naar ivoorkleur (dus naar dezelfde kleur als het kleed). We hebben meteen aangegeven dat dit voor ons niet ok was aangezien het op de trouwfoto's zichtbaar zou zijn, maar ze wouden ons niet meer helpen en we zijn door tijdgebrek moeten vertrekken. Mijn aanstaande heeft nadien telefonisch contact opgenomen om de bruidsjurk te annuleren, maar er werd geen gehoor aan gegeven. Na het sturen van verschillende emails, heb ikzelf nogmaals gebeld. De eigenaar van de winkel bevestigde dat hij de mails had gezien maar verkoos om niet te reageren omdat hij kwaad was omdat we het werk van de winkel niet op prijs stelden. Hij bevestigde dat er niets is ondernomen voor de jurk (ze ontwerpen die zelf in de winkel) en zeker niets meer zal ondernemen. Hij wil de 800 Euro voorschot niet terugbetalen aangezien hij dit ziet als vergoeding voor de tijd van het passen van de bruidsjurk... Dus zonder dat er ook maar enig werk is verricht van hun kant uit voor de bruidsjurk. Onze trouw is pas eind september 2019, een eerste pasbeurt van het dan gemaakte trouwkleed was pas voorzien midden augustus.We hebben hierna ook voorgesteld via email om de 800 Euro om te kunnen zetten in een waardebon om accessoires te kopen voor onze trouw (schoenen, ...), maar ook dit werd telefonisch meteen afgewezen omdat hij terug aangaf dat hij het bedrag ziet als vergoeding van zijn tijd tijdens het (éénmalig) passen. Ter uwer begrip: ik ben dus maar 1 keer in de winkel geweest (niet dat ik reeds 10 pasbeurten achter de rug had... en dan nog!)Door al het voorgaande ben ik bij U (testaankoop) aanbeland. Ik ben Italiaanse, dus ik reken op mijn toekomstige echtgenoot voor de communicatie in het Vlaams. Ik wens nu het volledige voorschot dat ik heb betaald terug te krijgen aangezien het hier gaat om een verborgen gebrek. Het kleurverschil van de jurk was pas zichtbaar in een plaats waar een beetje daglicht was, dat niet aanwezig was in de pasruimte (daar was enkel daglicht aanwezig). Ik voel mij misbehandeld door deze verkoopswijze en onmenselijke wijze waarbij er, na de transfer van geld, met mij wordt omgegaan en ik wordt beschouwd alsof slechte persoon die stelt dat er slecht werk wordt geleverd door de winkel. Dit is oprecht niet het geval, anders zouden we zeker ook geen ander kleed hebben gekocht (+ zie bijgevoegde emails). Ik ben ondertussen door de gebeurtenissen niet meer tevreden met een eventuele andere compensatie (dan enkel de volledige terugbetaling van het volledige vooruitbetalingsbedrag) aangezien ik de eigenaars van de winkel helemaal niet meer in vertrouwen kan nemen na al het voorgaande. We hebben van onze kant uit al het mogelijke geprobeerd om tot een gezonde oplossing te komen (meteen de annulatie van de bruidsjurk aangegeven, alternatieven voorgesteld voor het voorschotbedrag,...), maar het lijkt erop dat, eens w geld is overgeheveld, de klantvriendelijk ver te zoeken is en het puur zakelijk wordt zonder enige gevoelens voor dit emotioneel geladen onderwerp (trouwjurk). Ik ben echt geschokt dat dit gebeurt voor mijn eigen trouw en heb er reeds een trauma van (ik lig er al dagen van wakker)! En eerlijk gezegd ben ik ten einde raad.Ik wou dat het niet zover zou komen, maar ik zie geen andere mogelijkheid om het via weg aan te kaarten. Een collega heeft me aangeraden beroep op U (testaankoop) te doen. Ik hoop echt dat U (testaankoop) mij kan helpen, en mij uit deze benarde situatie kan redden.PS: Ik heb dus die bewuste dag in die winkel ook een mooi suitekleedje gekocht van 150 Euro (dat was geen eigen creatie van de winkel, dus geen kleurverschillen). En ik heb ondertussen een andere trouwjurk gevonden in een andere winkel.De kortere versie van deze uitleg is nu inmiddels ook verstuurd aan de winkel via aangetekend schrijven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform