Terug

Compleet slechte dienstverlening

Closed Openbaar

Ziekenhuis maaseik en kempen

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: Ziekenhuis maaseik en kempen

30/12/2019

Geachte,Op 27 december besloot ik na lang aarzelen en telefonisch contact met de huisarts wederom richting spoed te rijden met mijn babietje van ongeveer 12 weken oud.Nadat ik van maandag op dinsdag reeds een nacht op de spoed werd gehouden in het uz leuven voor rsv klachten vd baby, maar daar wegens plaatsgebrek en nog geen ernstige evolutie weer werd ontslagen kreeg ik wel het advies bij minder drinken vd baby of weinig tot geen plaspampers, me te wenden tot het ziekenhuis in mijn regio (zmk dus).Daar onze baby die normaal 5x 210ml per dag drinkt en bijna om de 45 min plaspampers heeft, nu amper nog 400ml dronk, met veel geluk nog 3 plaspampers maakte met maar n beetje in en erg veel hoestte rochelde en piepte, maakte ik me zeer ongerust. Ik meldde mij op spoed zmk en kreeg een kamer toegewezen om op een arts te wachten.De enige Spoedarts bleek op een transport naar zh genk. Een pediater was niet aanwezig.Na ongeveer 2 a 3u op spoed te hebben gezeten zonder enig onderzoek of verzorging (met n kindje dat continu aan het hoesten rochelen en piepen was), kregen we eindelijk een dokter te zien. Het kind werd opgenomen wegens risico op uitdroging.Op de kinderafdeling werkt er welgeteld 1 verpleegster voor de hele afdeling...De toestand van mijn kind verslechterde en we werden op transport naar zh maastricht gezet. (Gelukkig) gezien men het apparaat voor beademing hier niet heeft in zmk (optiflow. Aanwezig in genk leuven. Maastricht maar niet 1 stuk in zmk. Nieuwbouwziekenhuis ..)Daar verbleven we het hele weekend en de toestand verbeterde qua hoesten. Doch eten ging niet voldoende zelfstandig en werd per sonde toegediend met een apparaat, druppelsgewijs, zodat dit langzaam id maag komt, makkelijk te verteren is en niet te makkelijk uitgebraakt wordt (risico bij mijn kindje wegens reflux + zware hoestbuien).een continu toezicht van meerdere verplegers is aanwezig met actie op afwijkende cijfers van hartslag/saturatie ed.Vandaag terug in maaseik zh.Wederom 1 verpleegster voor 6 kinderen waarvan 1 intensief. Ons kind dient te eten om 16u. Om 18u heb ik nog geen fles gezien terwijl hij al zo moeilijk eet en meestal enkel kleine beetjes binnen houdt. Hij zit al krap in zn vocht dus alles wat we binnenkrijgen is meegenomen!Ik vraag zelf water voor een fles te maken. Men wil zelf de flessen aanleveren...De flesseb zijn gelabeld van 1 tem 6. Ik krijg eerst fles 4 aangeboden. Nadien fles 3 ...Ons kind is al 3 dagen van de aerosol af en doet het luchtwegmatig beter en beter. Enkel de voeding is nog een probleem.Toch wordt er wederom aerosol met adrenaline opgestart. Tot daar aan toe.Die gaat men echter vlak na de voeding aanbieden (ideaal om te laten braken wat al een zwak punt is bij ons kind!)De voeding wordt zoals verwacht niet voldoende geconsummeerd.Men gaat deze per sonde verder toedienen.Daar waar men in zh maastricht de voeding druppelsgewijs gedurende bijna anderhalf uur id maag laat toekomen om braken tegen te gaan gaan ze hier handmatig op ongeveer 5min tijd de voeding erin willen jagen..bij spuit 2 heb ikzelf onderbroken en geweigerd. Mijn kind gaf reeds aan dat hij oprispingen kreeg (smakken, woelen) doch de reactie was: ik deed dit ook bij de prematuurkes. Als zij dat konden hebben kan deze dat ook. Maar gelukkig stopte de verpleegster dz voeding.Il vraag een blad ennpen zodat ik zelf kan noteren wat hij drinkt. Niet nodig, want zij noteert dat zelf best vreemd als zij niet weet hoeveel van fles 1 (of 4 zoals het etiket aangeeft) over bleef en ze bij fles 2 (of 3 volgens het etiket) haar spoelwater vd sonde goot en bijgevolg geen hoeveelheid kent.Onnoemlijk geruststellend is het trouwens ook dat, als ik aangeef even de partner op te halen ibij het onthaal en de kleine dus even alleen is wij terugkomen het kind de longen leeg krijst (en daarbij natuurlijk dan de nodige hoestbui kreeg die ongeveer een uur aanhield gezien hij zo over zn toeren was) en dz verpleegster na ongeveer 20min eens langskomt want ze had gezien dat zn hartslag toch wel iets verhoogd leek?Wat n toezicht en opvolging!!Een verstopt neusje uitzuigen, een vrij standaard handeling in tot nu toe elk ziekenhuis als zelfs thuis (met een peertje dan wel) is trouwens overbodige luxe hier evenzeer... die apparatuur hebben ze blijkbaar evenmin.. (vreemd.. op spoed kan dat wel? En uw collega deed dat donderdag bij de opname ook?)Laat ik even melden dat mijn kind na te zijn gevoederd zoals de foie gras ganzen, meer dan 2u onrustig is geweest en heeft liggen woelen en smekken. T is niet dat t kerst is dat we naast de arme ganzen onze kinderen aldus evenzo dienen te behandelen.Kortom, zowat 500eur per dag neertellen voor n kamer die we niet mogen kiezen (verplicht eenpersoons) en met deze medische opvolging, is n schande en vooral zeer verontrustend voor n bezorgde ouder.Voor een nieuwbouw ziekenhuis een zeer grote ontgoocheling qua service, apparatuur en bekwaam en voldoende personeel.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform