Terug

Blazer niet meer draagbaar na droogkuis

Opgelost Openbaar

Wasserij De Parel

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

E. D.

Naar: Wasserij De Parel

17/01/2025

Blazer werd in november naar de droogkuis gebracht en zou op vrijdag klaar zijn. Ik wou de blazer de dinsdag erna ophalen, maar de winkelbediende vond de blazer niet terug. Eigenaar werd erbij gehaald en volgens hem zat de blazer waarschijnlijk terug in het vat.. Blazer zou aan huis geleverd worden, maar dit werd niet gedaan. Een week later ging ik langs en mijn blazer was beschikbaar, er werd geen enkele vermelding gedaan i.v.m. wat er misgegaan was, dus ik hing de blazer gewoon in de kast. Na een paar dagen besloot ik de blazer te dragen, de blazer was enorm beschadigd, de stof plakte letterlijk aan mekaar en vertoonde ‘blazen’. Ik bracht de blazer terug en de vriendin van de eigenaar stond mij te woord en belde hem op ‘Johan, daar is hetzelfde mee gebeurd als met mijn jeansbroek’. Volmondig zei deze dame dat dit niet normaal was en nam de blazer terug in ontvangst om na te laten kijken door eigenaar, die mij zou contacteren. Ondertussen zijn we mid december en de eigenaar had geen contact opgenomen. Hij stond me terug te woord in de zaak, ‘zolang als de verzekering geen bericht laat, kan ik u niet terugbetalen’. Ondertussen begin januari, ik contacteer de eigenaar telefonisch en hij stelt heel duidelijk dat als ik geen factuur binnenbreng, ik géén terugbetaling ontvang. Het gaat om een blazer die nog steeds online te verkrijgen is bij The Frankie Shop, merk The Frankie Shop, model Bea Blazer, kleur Latte, prijs 345€. Daar deze blazer een geschenk was, heb ik uiteraard geen aankoopbewijs. Volgens Dhr. Johan Deboes is de zaak dan afgedaan.. dus als ik het goed begrijp, mag zijn zaak mijn blazer compleet ondraagbaar maken na droogkuis en hoeft hij niet tussen te komen. Ik heb Dhr. Deboes een mail gestuurd met de link als bewijs (8/1/25) maar geen reactie tot op heden. Ik wens dan ook een klacht in te dienen. Met vriendelijke groet, Elly

Berichten (1)

Wasserij De Parel

Naar: E. D.

28/01/2025

Geachte, De blazer was inderdaad niet klaar op de afgesproken dag. Aangezien de vlekken vooraan hardnekkiger waren dan ingeschat en niet volledig verwijderdwaren. Dit is haar ook meegedeeld wanneer ze langsgekomen is. De blazer is 3 keer gereinigd met een plaatselijke toedienen van een ontvlekkingsproduct. Na afhaling heeft ze ons telkens beschuldigd van verkeerd gewassen, ondanks er telkens gezegd is dat de blazer conform het aanwezige onderhoudsetiket gereinigd is. Het verhaal van de jeansbroek van mijn vriendin lees ik met verbazing, vooral omdat dit verzonnen is. En ten tweede ook omdat jeansbroeken gewassen worden en deze blazer gedroogkuisddient te worden. Ze eiste ook telkens directe terugbetaling van de blazer. Dat de oorzaak van de schade (vervorming) niet onze fout zou kunnen zijn, aangezien wij de voorgeschreven behandeling correct uitgevoerd hebben, wou zij niet horen. Toen ik naar het aankoopbewijs vroeg stuurde ze enkel een link waar de blazer nu nog te koop staat. Eerder had ze ook gezegd dat het om een nieuwe blazer ging, daarna was het een geschenk van paar jaar geleden. Ze heeft paar keer gebeld dat ze het volledige bedrag kwam ophalen en dat ze wel paar personen mee ging brengen ter ondersteuning. Telkens hebben we haar ook gezegd dat er zowiezo een aankoopbewijs nodig is voor de waardebepaling. Vrijdag 24 januari 2025 is ze de blazerbij ons komen ophalen om naar jullie te sturen. Na afgifte van de blazer begon ze te zeggen dat ze overal slechte publiciteit over ons ging maken, Instagram, facebook enz...Als we haar nu niet direct volledig gingen vergoeden. Toen ik daarop reageerde dat we moesten afwachten wat testaankoop ging besluiten is ze kwaad geworden en is ze mijn winkelruimte zonder toestemming beginnen filmen en weigerde ze om mijn zaak te verlaten. Aangezien het ondertussen sluitingstijd van de winkel was en ik nog leveringen moest doen van enkele klanten en ze weigerde om de zaak te verlaten, was ik genoodzaakt om de politie te bellen en een interventie te vragen. Na bezoek van de politie is ze dan uiteindelijk toch vertrokken ongeveer een anderhalf uur na sluitingstijd. Met vriendelijke groeten, Johan Deboes Op vr 17 jan 2025 om 19:30 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform